Forum > Demolåtar
Mörka Skogen-Nattpassage.
ynot:
Ljudet ..mixen suger ... ojämn.. typ ba
Men Textraden som repeteras är fan lysande o sången o instrumenten fyller på
så till sist sitter jag o tittar fall någon står kvar eller gått förbi ...
Inte fel men lite MIXADE känslor
Tony
MaxB:
--- Citat från: Asti skrivet 10.01.2013, 21:19:14 ---Jättesnygg sång och kör, men även sista versionen tycker jag har för mycket compression...
--- Slut citat ---
Håller med Asti...
Ett annat tips jag vill du följer är att du i första inlägget - framför låtnamnet, i "Ämne"-raden, skriver Markus Broberg.
(titta hur alla andra har gjort)
Markus Broberg:
Okej. Tack:)
--- Citat från: MaxB skrivet 11.01.2013, 00:48:16 ---
--- Citat från: Asti skrivet 10.01.2013, 21:19:14 ---Jättesnygg sång och kör, men även sista versionen tycker jag har för mycket compression...
--- Slut citat ---
Håller med Asti...
Ett annat tips jag vill du följer är att du i första inlägget - framför låtnamnet, i "Ämne"-raden, skriver Markus Broberg.
(titta hur alla andra har gjort)
--- Slut citat ---
Markus Broberg:
Tack ynot!
Mixen är kass, jag vet.
Det var en där fem-minuterslåt. Jag gillade den inte själv i början, men ja: Den är rätt klistrig:)
--- Citat från: ynot skrivet 10.01.2013, 23:34:27 ---Ljudet ..mixen suger ... ojämn.. typ ba
Men Textraden som repeteras är fan lysande o sången o instrumenten fyller på
så till sist sitter jag o tittar fall någon står kvar eller gått förbi ...
Inte fel men lite MIXADE känslor
Tony
--- Slut citat ---
Markus Broberg:
Jag gjorde det på den senare versionen:)
Blev lite bättre iaf?
--- Citat från: tigersoul skrivet 10.01.2013, 23:17:50 ---
--- Citat från: Markus Broberg skrivet 10.01.2013, 18:52:07 ---Jag skickar gärna min mix till nån som vill mastra den. Jag har bara slängt på izotope presets.
--- Slut citat ---
Rekommenderar varmt att lägga en liten stund på att börja ratta manuellt i ozone, presets tycker jag ofta gör mer ont än gott för ljudet vilket iofs inte är så konstigt o inget man ska bedöma Ozone efter ;)
--- Slut citat ---
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida