Forum > Demolåtar

Tigersoul - Waiting no more for you (NYTT ARR)

<< < (7/8) > >>

tigersoul:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 16.01.2013, 22:37:20 ---Nästan svenskt 60-tal över låtens stuk, gillar det. Öppet, rent sound och bra mix. Trummornas vilda panorering är jag inte så förtjust i, det låter trummaskin och inte alls som akustiska trummor.

Uttalet skulle du (likväl som jag och många andra på detta forum) behöva jobba på, det hörs lite väl tydligt att du är svensk.

--- Slut citat ---

Ja du det där förbaskade uttalet kommer till skäms lite di o då, o det är något man skulle fokusera mer på. Kan man gå till en engelsk-tal-pedagog tro? :P

Trummornas panorering är superior drummer default, märkte också att det var lite väl jäkla vilt, ska hyfsa upp den i nästa version.

--- Citat från: pxm skrivet 16.01.2013, 22:56:41 ---Det kan vara en ide , Tiger - som du skriver
"att piska upp den lite".
Annars är detta en spännande ide´du jobbar med just nu, jag gillar den so far....

mvh

--- Slut citat ---

Ja jag har funderat på det men vet inte hur jag ska dra iväg den, vissa låtar är bara "tröga" att få till något med medan andra flyger fram hur lätt som helst. Ska låta den ligga o dra till imorrn får vi se ;)

MaxB:
Tänkte ta med mig på min promenad i Las Palmas idag men hittar inte "download button"  :(

tigersoul:

--- Citat från: MaxB skrivet 17.01.2013, 12:03:54 ---Tänkte ta med mig på min promenad i Las Palmas idag men hittar inte "download button"  :(

--- Slut citat ---

Lägg till /download i urlen så tror jag du får ner en ;)

MaxB:
Tror att gitarren till vänster skulle vara ok att spela mer upprepande från mörka till sljusaoch tillbaka till mörka strängar, istället för att hela tiden spelas som den görs nu.

Hur har du tänkt och gjort med basen egentligen? Nån stereowidener på basen?
Min personliga uppfattning är att det ljudet kan du skruva till mycket bättre!

Skön låt det här med!

tigersoul:

--- Citat från: MaxB skrivet 17.01.2013, 22:26:54 ---Tror att gitarren till vänster skulle vara ok att spela mer upprepande från mörka till sljusaoch tillbaka till mörka strängar, istället för att hela tiden spelas som den görs nu.

Hur har du tänkt och gjort med basen egentligen? Nån stereowidener på basen?
Min personliga uppfattning är att det ljudet kan du skruva till mycket bättre!

Skön låt det här med!

--- Slut citat ---

Basen, tankegången där är väl ungefär så här: dra en random patch från halion o smäll på den. Nä men ärligt talat det finns mkt kvar att putsa på där, den har dock ingen widener på sig det är någon tramseffekt som halion lägger på för just den patchen. Går nog att slå av o peta till som man vill ha det.

Vad gäller gitarren tänker du typ ping-pong fram o tillbaka, typ sträng 6 3 2 1 2 3 upprepat?

Jovars låten är helt okej, arr'et är jag inte helt hundra på, det känns väldigt "stock" "generic" "kom inte på något", o jag har inte kommit på något men det får väl vara så helt enkelt bara ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion