Forum > Färdiga produktioner

karl- Long way home

<< < (2/4) > >>

karl:
kul att det hörs...och kul att du gillar i princip...mörk och ljus sång? hur menar du? att sångmelodin går från ljust till mörkt eller? :unsure: however ge dig till tåls så ska det säkert bli bra :rolleyes: B) Hörs /  karl

--- Citat från: Emulator skrivet 13.07.2007, 20:58:27 ---Trademark.

Direkt en karl hör man. jag störs lite i början av mörk och ljus sång som inte riktigt är kompisar...men sedan vilken låt. skriver under allt som eg säger i princip....om publik och så vidare dessutom.

ber att få återkomme med fler detaljer allt eftersom de dyker upp.

Har en fråga i ett PM till dig.

förresten, lutar åt vänster..kommunistrock? :D

--- Slut citat ---

--- Citat från: Tokai skrivet 13.07.2007, 22:01:04 ---Har den förut men är finfin igen. Skulle gärna vilja veta du har grottat dig i?
Nu när jag har skaffat mig nytt ljudkort hör jag visa saker tydligare. En sak är din sång. Kör du med nån slags flanger på den?
I så fall tycker jag du tar bort den. Kan vara coolt ibland, men känns mest som ett sätt att dölja svag sånginsats ofta, vilket du absolut inte behöver göra.

--- Slut citat ---
icke annat än reverb på sången...men körfilerna är det fyrstämmigt och hårt komprimerat kanske är det :unsure:har dålig koll men förr körde jag ganska mycket med Antares AT och det lämnade en "skugga" på något sätt men nowadays kör jag plain rakt in....kul att du tycker den är finfin....btw, vad har du nu för ljudkort?

/ karl

Tokai:
Svar på frågan ljudkort: Fokusrite Saffire LE
+ Focusrite Liquid Mix
 och en ny gitarr Variax 600

karl:
verkar helschysst kort...inbyggt DSP skulle gärna vilja ha.... :rolleyes: B)
Jag hade en variax 400 förut och jag ångrar nästan att jag sålde den,kanske köper en ny och då en 600...hur är den?
/ karl

Tokai:
Inget inbyggt på LE, men det behövs inte, kommer som software. Dock lite strul med firewire, svårt att att hitta rätt latency i Asio , knastrar i Cubase. Ska kolla upp lite bättre, annars byta till snabbarae dator. Är nog dags.
Du hade nog en variax 500. Men 600 är cool.
Har inte testat den så mycket än. Måste få ordning på allt först. Sen blir det fet rock!!

Ang. DSP menar du Liquid Mix så är det fett! KÖP! är min rekommendation. 32 super eq + compressor på en gång samtidigt.

karl:
en Variax 300 bland dom första som kom och hade lite problem med microprocessor'n under G-strängen...förutom det var jag kalasnöjd....hrmm...ska kolla in kortet, det verkar ju bra...

/karl

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion