Forum > Färdiga produktioner

karl- Long way home

<< < (3/4) > >>

DåligtGehör:
Har jag hört den förut, har jag sagt något förut?

Spontant tycker jag låten är härlig och viktig i din sångbok. Lite mer upptempo och en skön kontrast till annat jag hört av dig, samtidigt som den ändå passar perfekt med det övriga materialet. Bra sång. Bra trummor.

Ljudet är jag inte så förtjust i. Inte direkt dåligt men lite platt och tendens till metallkänsla i den samlade ljudbilden.

Tokai:

--- Citat från: karl skrivet 14.07.2007, 02:34:46 ---en Variax 300 bland dom första som kom och hade lite problem med microprocessor'n under G-strängen...förutom det var jag kalasnöjd....hrmm...ska kolla in kortet, det verkar ju bra...

/karl

--- Slut citat ---
När du säker kort så är jag fortfarande lite osäker vad du menar- LiquidMix är inget kort utan fristående enhet som kopplas in i datorn via firewire. Detamma gäller Focusrite Saffire Le som också är en fristående pryl.
Att jag hade sprak med ljudkortet berodde på gammal klassisk konflikt, nämligen IRQ. Jag har en inbyggt firewire ingång plus ett extern via pci. Båda råkade ha samma IRQ nummer... Usch sånt trams... Nåja det är löst, hoppas jag.

karl:
Tack för lyssningen, ska ta en koll igen och se om du har rätt ang. ljudet  :unsure: som sagt ..är ju inte supertekniker'n så ....men kul att du tycker den funkar iaf. tnx / karl
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 14.07.2007, 15:53:23 ---Har jag hört den förut, har jag sagt något förut?

Spontant tycker jag låten är härlig och viktig i din sångbok. Lite mer upptempo och en skön kontrast till annat jag hört av dig, samtidigt som den ändå passar perfekt med det övriga materialet. Bra sång. Bra trummor.

Ljudet är jag inte så förtjust i. Inte direkt dåligt men lite platt och tendens till metallkänsla i den samlade ljudbilden.

--- Slut citat ---

Harmonica mike:
Hej Karl.
Denna har jag nog missat..Möjligen nån lyssning på gammel forumet..
Mycket bra låt! Jag skriver under på Equalitys inlägg,det fångade det mesta.
Det finns ju lite å göra i mix/arr,hoppas att du ger dig tid och fixar till det för låten är riktigt bra!Blir kul att höra denna i slutversionen...Här finns det potencial.

Mvh
Micael

tsmalmbe:

--- Citat från: karl skrivet 14.07.2007, 02:34:46 ---lite problem med microprocessor'n under G-strängen...

--- Slut citat ---

L-OOO-OOO-L!!

Den bästa beskrivningen av detta jag hågonsin hört.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion