1up: Betr g-ljudet se längre ner. Kul att du gillar och åk dit!
MaxB: Fin analys som alltid, det här med individualisterna bl a. Kanske vore bättre turtagning melodin men jag gillar när olika melodier ligger på varandra med risk för grötighet och kommer aldrig över tre, fyra instrument per låt.

Här är faktiskt en synth med och brottas också. Skall se över sångnivån. Refrängen är tänkt med frasen som börjar med "Could you be reached..."
Harmonica mike: Tjena, tjena. Du har helt rätt betr tonerna. Skall rensa där. Kul att du gillar elguran annars.
Tigersoul: Kul att du tror på denna i slutändan. Jo, stålborste och Häxans kopparputs är beställda VSTi:er.
Asti: Hmm, jo du har säkert rätt beträffande guran. Förstår helt och hållet din tanke med den sättning du nämner men tänkte jag ville pröva ett annat sound
och med en lättspelad Fender är det möjligt att spela grejor som man inte riktigt orkar på en akke eller får till på piano. Hade tänkt att låten skulle fejda ut på det malande höga D-ackordet som en slags mistlurskontrast till den annars förhoppningsvis softa svängen och svårt att få till den effekten utan elguran. Ja, vad vet jag... Kul att du tror på låtidén som sådan.
martinm: Kul att det funkar i dina öron. BTW: har för mig att du också var i området för några år sedan?
Tack för hjälpsamma kommentarer, uppskattas!

Jag skall ta ett rejält snack med gitarristen och sparka honom om han inte skärper sig nej men allvarligt, skall fila på guran.