Forum > Demolåtar
equality - Coogee Beach
equality:
MaxB: Tack för att du ville återvända till denna. Jo gitarristen blir lite hysterisk på slutet, basisten håller tillbaks. Relaxslut fullt tänkbart också men tyckte det blev lite spänning där. Inte orkat fixa till något break och tveksamt om det blir något. Svårt att återkomma till låtar som man grejat med ett tag, inspirationen tryter. Bäst är att smida så mycket som möjligt medan järnet är varmt om det sen bara räcker till en minuts musik får det väl bli så... :huh:
bjurte: Och ändå har jag avdistifierat guran så mycket... :D Jag kommer nog att labba ljudet en del ytterligare och hoppas få till en sjungen vers till. Thnx Uriah!
egghuvud: Kul att du ville kika på denna och tack för en sådan glädjande kommentar. TW är ju naturligtvis lite av husgud här. Hör för lite av dina alster egget, kom tillbaka!
Asti: Tack för att du följer denna och kul att du tycker den har förbättras. Som sagt Fendern har lite annat uttrycksområde och det funkar med slingor som en akustisk gitarr är för trögspelad till. Delay skall jag kolla.
cykeln: Jo jag minns Fendern på Call me Al. Pianot nu mest som minnesstöd för sångmelodi och kanske förtar "stöket".
robc: Jag tror han har rätt. :)
Harmonica mike:
Jag lyssnade lite igår på verre två och skrev ett långt svar men så slocknade nätet(trots 200/200 lina)och jag blev tvungen att dra..Nu ser jag att det är ytterligare en nyare verre så då kör vi:
Allt det finstämmiga är kvar och gitarr rivet som jag gillade finns också kvar - nice.
Under sången så sänkte du guran lite för mycket tycker jag,men ta det med en nypa salt då jag inte har ordning på min lyssnings gear än.I övrigt så låter det här klappat och klart.
Kopplingen till Aussi via din resa/låten skulle förstärkas av ett långsamt lågt malande av en sådan där digeridoo på slutet svävandes bakom elguran..Vet inte om det kan funka men skulle vara kul att höra..Du har säkert andra ide´r,såg att du ville ha in mer sång och det är aldrig fel.Men i mina öron så är detta nästan klart om du tillför något på det sköna gitarrmanglet på slutet,vad är den stora frågan..
Mike
Åsa:
Hello Eq! Long time no see!
Måste ju lyssna in vad du hittat på och ja, det är väl liiite för mkt gitarr för min smak ;) men det är ju bara i mitt tycke det, för övrigt så gillar jag din sång och jag känner ändå igen dig och ditt sound trots att du hittat på nåt annat än vad du brukar göra här, kör på, det svänger ju! Kram!
equality:
HM:Kul idé med digeridoo på gitarrmanglet. Kom ju hem med ett par i miniformat (varav Max fick den ena) men som musikinstrument verkar de inte funka. Nåväl, kanske finns samplat. Låten behöver mer text som puttar ut pianot tror jag. Skulle vara kul att skicka den sen till grabbarna och tjejerna på vandrarhemmet... Thnx Mighty Mike!
Åsa: Heej! Ja, man är ju novis på elgura men lite kul att försöka. Kul att du ville lyssna och med er nya singel! Kram tillbaka och lycka till i det Gränslösa Landet!
Lydde f ö Astis råd med lite mer delay på guran... Det ligger fem effekter på denna nu. :)
Wernborg:
Har lyssnat men inte kommenterat tidigare. Fy mig.
Klar förbättring i version 3 nu. Men....
Mina fem ören:
Tycker att gitarrspelet är alldeles för aktivt för ett sådant sound. Varken fel på arret eller soundet var för sig, men tycker inte dom passar ihop. Ett sånt här lite crunchigt ljud brukar funka bättre men lite öppet/långsamt spel tycker jag. Minsta lilla snubbel på strängarna blir väldigt uppenbart nu.
Ett tips att kanske testa om du har lust: förenkla arret så att du kan spela det med hårt plektrum. Var inte för snäll mot strängarna så kommer attityden i tonen på köpet. Dra ner disten så mycket att det precis börjar spricka när du gör hårda anslag. Mycket delay och en del reverb också.
Riktigt skön låt. Lite ovanliga tonsprång som nästan blivit ditt signum genom åren. Det började nog i Sommarsol va? Eller var i alla fall där jag upptäckte det. Bra!!!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida