Forum > Färdiga produktioner
UnFairness - Eddi, Asti & Jocke
Eddi:
Bra med alla tillrop
Ny mix uppe där jag torde ha fixat basfrågan och dragit lite i Astis voicer och rättat till en del stråkfel.
MaxB Stråkarna i vänster är tänkt att balansera oboen i höger - men jag läste det först nu så vi får lyssna igen. :D
Jocke:
Tycker att det finns många spännande möten här inte minst vad gäller instrumenteringen. Astis melodi, stråk, piano, oboe ger en väldigt speciell atmosfär som tilltalar mig. Vid 190 kommer Asti in direkt efter det talade partiet - jag tycker att det är snyggare så än med tomrundorna - efter Asti känns det däremot helt ok med tomrundor men där kunde något av instrumenten bytas om att dominera där... Jag gjorde ju några olika tagningar på "talet" och tycker att du kunde variera med dem - åtminstone ordet "everyone" som har en så speciell intonation här att det känns uppenbart att det är samma klipp på alla ställena... Sen tycker jag att du skulle försöka variera trummorna mellan de olika partierna. Nu är de rätt återhållsamma och så ska det nog vara så jag är inte riktigt säker på hur... tänker på hur Karl byggde rytmer som låg och "puttrade på långkok" i bakgrunden.
Asti:
Nu är jag nöjd! :)
Instämmer om arret/instrumenteringen, som är fantasifullt och skönt!
/Asti
cykeln:
Spännande och annorlunda
Av någon anledning får den mej att tänka på Rolling Stones Her satanic ... LP ... om det är 1000 lightyears from home .. eller?
Jättefin melodi som rör sig ledigt i omgivningen
Bra gubbar!
Clemens:
Ja, ännu ett bidrag till " Mystery Tour". Kul och fantasifull låt! Trummorna känns dock lite livlösa, fick man ordning på dessa så lyfter det rejält tror jag! Nice! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida