Forum > Färdiga produktioner
UnFairness - Eddi, Asti & Jocke
Roffe H:
Jag förflyttas tilbaka till slutet av sextiotalet och får en magical mystery tour eller kanske strawberry fields upplevelse när jag lyssnar på det här...mycket njutningsbart och annorlunda. Grattis grabbar till ett fin-fint samarbete. :) :) :)
/Roffe H
Eddi:
--- Citat från: Plinka skrivet 10.01.2013, 18:35:08 ---Hej!
Det här är en riktigt bra text och budskap och bra låtupplägg. Din berättarröst är jättebra och Astis stämmor är riktigt sköna. Introt är snyggt och behagligt, men det enda jag stör mig på är det där distade ljudet (nån elgitarr eller vad är det?) som kommer in precis samtidigt som din berättarröst och fortsätter till och från hela låten. Det gör att jag får anstränga mig för att höra vad du säger. Jag tycker att det ljudet kunde komma in mycket senare i låten. Det är ju häftigt annars med kontrasten mellan det i övrigt softare arret och det skränigare distade ljudet, men som sagt om det kunde komma in senare... :)
--- Slut citat ---
Tack för tyck och lyssning Plinka :D Jag har bara gjort musiken Jocke gör berättar-rösten och Asti sjunger. Har i nya mixen försökt ta ner gurorna lite men de ligger närma hjärtat.
--- Citat från: Dividend skrivet 10.01.2013, 19:46:15 ---Jag fattar inte vad jag just har lyssnat på.
De enskilda delarna är utmärkta var för sig, men trots jättefin sång av Asti minns jag inte nåt av texten heller. Satt i meditativt tillstånd genom hela, ehuru dagen varit stressig. Det är alltså 5/5 från valiumjuryn här (jag). Får lyssna igen senare och kanske kommer på nåt. Gött jobbat Eddi!
Vad är oboen för nåt?
--- Slut citat ---
Oboen är från EWQL nån särskild sort vet jag inte dock. Som sagt stort tack för ditt betyg tidigare :D
--- Citat från: Roffe H skrivet 11.01.2013, 00:10:20 ---Jag förflyttas tilbaka till slutet av sextiotalet och får en magical mystery tour eller kanske strawberry fields upplevelse när jag lyssnar på det här...mycket njutningsbart och annorlunda. Grattis grabbar till ett fin-fint samarbete. :) :) :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Kul med en kulturell resa i musikens tecken och ja det blev ett härligt colab av det lite underligare slaget kanske där Jocke levererar på nolltime och där Asti stormar in med lead och och andrastämma och klar text - tänk så enkelt det kan lösa sig. Stort tack för dina tyck Roffe :D
Japp nu har jag ändrat igen och fixat o grejat med de senaste tipsen - samt gjort ett försök till mastring också med lurar - idiotiskt antar jag. Men jag lägger upp ändå :P
Lär väl få ändra igen antar jag....
Jocke:
Mina "slask-lurar" medger nog inte någon djupare analys av de subtila detaljer du rattar med nu men rösterna känns betydligt tydligare än tidigare! :)
Fuzzbub:
Detta var intressant att lyssna på! Kul och annorlunda låt/arr som är lyckat. Jag fick konstigt nog vibbar av "West End Girls" med Pet Shop Boys (den enda låt från dom som jag tycker är riktigt bra f.ö.). Det kanske är själva uppbyggnaden med prat-sången och sen melodiös sång jag tänker på iofs. Kommer på mig själv med att fokusera på trummorna och den där lite halvskräniga rytmgitarren. Dessa tar för mycket plats/bör putsas till tycker jag. Det låter som det är en aning för mycket reverb på trummorna också. Dock är det fullt lyssningsbart som det är nu så ingen fara på taket!
Bra sång rakt igenom förresten. Bättre än PSB! :) /Fuzz
Asti:
Nu tycker jag nivåerna är bra! Gillar låten som satt sig i huvet, speciellt "versen" med
de nedåtgående harmonierna, de låga stråkarna och det låga pianot.
Och det sköna arret, och upplägget med speaker + sång! Roligt att få vara med på ett hörn!
Tack Eddi och Jocke för ett givande colab!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida