Forum > Färdiga produktioner
UnFairness - Eddi, Asti & Jocke
Eddi:
--- Citat från: Larsson skrivet 08.01.2013, 22:46:41 ---skön musik.. 70/90 tals hybrid i känslan
tycker arret & insatserna sitter ihop fint, däremot känns mixen lite väl torr & 2D för min smak
jag hade velat ha reverbigare trummor för djupets skull, kanska lite delay på asti åxo..
men det är bara smaksaker jag föreslår, soft & snygg låt iaf!
:)
--- Slut citat ---
Kul att du gillar låten jag tar med dina tankar tillåten ev ny mix, får se vad andra tycker. Tack för tyck Larsson :D
--- Citat från: Jocke skrivet 08.01.2013, 23:01:59 ---Tycker att du fått till en riktigt härlig atmosfär i den här senaste mixen. Lyssnar inte alls efter detaljer längre! :)
--- Slut citat ---
Kanske din röst är lite murrig nu? Skönt att du gillar atmosfären Jocke :D
Jocke:
--- Citat från: Eddi skrivet 09.01.2013, 09:44:41 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 08.01.2013, 23:01:59 ---Tycker att du fått till en riktigt härlig atmosfär i den här senaste mixen. Lyssnar inte alls efter detaljer längre! :)
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Jo visst är den och Asti ska upp. Han är ju ett eget "instrument" :) och nu när du höjt stämman minns jag den gamla mixen som lite tunn... Ja, finputsa kan man hålla på med hur länge som helst! :rolleyes:
Har inte analyserat det här så noga men tror att du har mindre reverb på leads än vad som är vanligt... Det ger mig en förnimmelse av sådana där gamla romantiska foton som är suddiga i kanten! :)
Eddi:
--- Citat från: Jocke skrivet 09.01.2013, 11:16:51 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 09.01.2013, 09:44:41 ---
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Jo visst är den och Asti ska upp. Han är ju ett eget "instrument" :) och nu när du höjt stämman minns jag den gamla mixen som lite tunn... Ja, finputsa kan man hålla på med hur länge som helst! :rolleyes:
Har inte analyserat det här så noga men tror att du har mindre reverb på leads än vad som är vanligt... Det ger mig en förnimmelse av sådana där gamla romantiska foton som är suddiga i kanten! :)
--- Slut citat ---
Ja den gamla mixen var klart tunnare vad gäller musiken ska fixa med era röster men du får hjälpa mig Jocke med vad du menar - saknar rösterna reverb eller är ett romantiskt foto att föredra?
hogge:
Va faan.. Jocke har ju en karriär som speaker inom reklamvärlden.. Kanske nyhetsuppläsare? Riktigt bra lät det..
Vad övriga vocala insatser beträffar så måste jag - trots att jag är en grinig jäkel - ge MVG... Låter fantastiskt harmoniskt och behagligt..
Låten då.. Det blir VG. En skön & trivsam liten sak, men stör mig på nån riktigt distad gitarr (tror jag det är) som ligger & nöter i bakgrunden, tillsammans med nån annat nån "plockgitarr.." dessa får för mycket utrymme enligt mig och stör mer än de tillför..
Tonas dessa ner är jag beredd att ge hela projektet MVG+
Jocke:
--- Citat från: Eddi skrivet 10.01.2013, 01:45:54 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 09.01.2013, 11:16:51 ---...
--- Slut citat ---
Ja den gamla mixen var klart tunnare vad gäller musiken ska fixa med era röster men du får hjälpa mig Jocke med vad du menar - saknar rösterna reverb eller är ett romantiskt foto att föredra?
--- Slut citat ---
Jag tycker inte att det är något dåligt - tvärtom - det blev mer intressant! :)
--- Citat från: hogge skrivet 10.01.2013, 03:07:42 ---Va faan.. Jocke har ju en karriär som speaker inom reklamvärlden.. Kanske nyhetsuppläsare? Riktigt bra lät det..
...
--- Slut citat ---
Tack Hogge! :) Kanske skulle börja öva med högläsning ur lokalbladet? :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida