Forum > Färdiga produktioner
UnFairness - Eddi, Asti & Jocke
Eddi:
Jag bad Jocke om en talad strof i bästa Zappa-stil vilket jag fick emedan Asti helt på egen hand kom fram till att här måste det till skön sång som han skickade till mig - sedermera fick jag också en andrastämma som liksom leaden låter hur bra som helst, tycker jag i alla fall.
Sådär nu har jag bytt trummor och fixat o grejat i enlighet med edra utmärkta tips så att jag hoppas att herrarna Jocke och Asti framgår med önskvärd tydlighet och inramad av ett stycke hyfsat mixat musikarr.
Tack för alla tips och engagemang och stora TACK till Jocke o Asti som möjliggjorde detta :D
Japp nu har jag ändrat igen och fixat o grejat med de senaste tipsen - samt gjort ett försök till mastring också med lurar - idiotiskt antar jag. Men jag lägger upp ändå :P
Asti:
Fina harmonier i denna som lockade att sjunga med i!
Cool speaker-del av Jocke!
Har några kommentarer:
- basen är bumlig och kolliderar med låga stråkarna
(behövs elbasen? Pianot spelar bastoner och det finns låga stråkar.)
- sången i andra "refrängen" ligger inte i synk, kommer in för tidigt.
(Första "refrängen" funkar bättre, om än inte helt i synk.)
- Låter konstigt om harmonin på orgeln/synthen i refrängen vid 67, 77, 87 och 96!
("...hours", "...flowers", "...silence", och "...violence")
/Asti
Jocke:
Underbar sång och melodi Asti! :) Gillar verkligen pianomelodin och Leslie-gitarren, Eddi! :)
--- Citat från: Asti skrivet 06.01.2013, 12:26:14 ---...
Cool speaker-del av Jocke!
...
--- Slut citat ---
Tack! :)
David Attenborough är upptagen med maratonsändning om livet i Arktis på Kunskapskanalen i eftermiddag och kunde inte vara med... :rolleyes: :lol:
tigersoul:
Vilket härligt/lustigt litet hopkok, kul! Instämmer i Asti's kommentarer ovan i princip i sin helhet så jag upprepar dem inte, särskilt det om basen. Måste nog banne mig lyssna igen innan jag kommer med fler kommentarer ;)
MaxB:
Ja det här var mysigt. Mina hörlursbeklädda öron skulle vilja att mörka stråken till vänster i början och en bit in är närmare mitten.
Härligt med berättarrösten och Astis sång. Bra colab det här. Skulle önska att det rensas lite bland instrumenten eller frekvenserna i början, så att det finns plats för mörka stråken i mitten.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida