Kontrollrummet

Clemens- Samarbete sång & gitarr?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tjo, fick riggat upp min lilla portabla laptopstudio och sjöng in en slask. Hade endast en CM2:a tillgänglig som mikrofon, så det var ju lite kul. Kändes inte sådär jättemacho att sitta i vardagsrumssoffan med en sån där liten plupp till mikrofon mellan tummen och pekfingret  :D. Som sagt en slask så ljudet är vad det är, är mest nyfiken på om du/ni tycker melodislingan funkar. Det var iaf den jag fick i huvudet när jag hörde låten första gången. Jag undrar också om du tänkt att bara köra på dessa rundor? Personligen så tycker jag att det skulle sutta fint med en refräng där nånstans efter jag slutar sjunga i detta klippet.

[mp3=200,20,0,center]http://musik.biscuitbarney.com/Falling.mp3[/mp3]

Micke

Ja..vad skall man säga.. helt underbart! :wub: får rysningar! Du har helt rätt i att en refräng skall komma tycker jag..
Skulle kunna tycka att det får braka loss rätt ordentligt, och sedan ta ner igen? Jaha, hur matchar man det här hmm...
Måste säga att sångsoundet är kanon. Så något ( mycket ) blev rätt där i soffan... :D
   



Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tjo, fick riggat upp min lilla portabla laptopstudio och sjöng in en slask. Hade endast en CM2:a tillgänglig som mikrofon, så det var ju lite kul. Kändes inte sådär jättemacho att sitta i vardagsrumssoffan med en sån där liten plupp till mikrofon mellan tummen och pekfingret  :D. Som sagt en slask så ljudet är vad det är, är mest nyfiken på om du/ni tycker melodislingan funkar. Det var iaf den jag fick i huvudet när jag hörde låten första gången. Jag undrar också om du tänkt att bara köra på dessa rundor? Personligen så tycker jag att det skulle sutta fint med en refräng där nånstans efter jag slutar sjunga i detta klippet.

[mp3=200,20,0,center]http://musik.biscuitbarney.com/Falling.mp3[/mp3]

Micke

Ja..vad skall man säga.. helt underbart! :wub: får rysningar! Du har helt rätt i att en refräng skall komma tycker jag..
Skulle kunna tycka att det får braka loss rätt ordentligt, och sedan ta ner igen? Jaha, hur matchar man det här hmm...
Måste säga att sångsoundet är kanon. Så något ( mycket ) blev rätt där i soffan... :D
   
Edit: Runt 84 i spelaren refräng?



Utloggad Girly

åh missat denna hittills... varit lite inaktiv tills för ett par dagar sen då allt verkade braka loss igen  ;)
Men det här är ju bara så jäkla bra  :wub:
Tycker det blir magiskt när ni två samarbetar  :wub:
Girly
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Låter mkt lovande detta C ;)

Ingen söndermosad ( från mig ) mp3  i alla fall.. Bättre förutsättningar med denna  :)

Bara höjta till om du vill ha hjälp igen ;)

Nice! Tack! Man kanske skulle besöka studion och spela in på "riktigt", beror ju på vad det kostar och om vi får ordning på låten, men kul vore det!  :)


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Jättesnygg sång! Reagerade på att det på ett par ställen var lite mycket text, där
det blev lite för snabb sång. Kanske funkat bättre att ta bort några ord och vila
mer på tonerna...? Men som sagt - det låter kanon!
/Asti

Jag valde faktiskt på vilje att trycka in lite fler stavelser än vad som kanske egentligen får plats. Det kändes lite för slickt så jag ville ha nåt som "skaver" liiiite.

Kul att det gillas. Nu ska det bli spännande att se vart det bär från här  :)

Åh va bra det blev!  :wub:

Det finns några saker man inte ska underskatta... slasktagningar tex... Det kan vara otroligt svårt att få tillbaka känslan, entusiasmen och engagemanget från de första försöken... ^^ En annan sak man inte ska underskatta är småmembranare som CM2/3 och man kan ofta bli riktigt förvånad över hur bra det kan bli! :) I brist på puffskydd tycker jag det funkar rätt skapligt att INTE sjunga rakt in i micken utan i (kanske) 30-45° vinkel.

Det här kan bli fantastiskt bra! :)

Jag hoppas att ingen tittade in när jag satt där i soffan, det måste ha sett ganska roligt ut. Först och främst hade jag ett rejält avstånd mellan mick och mun och sen en rolig vinkel på det  :) Men jag håller med, det blev helt okej ljud. Kanske man kan behålla slasken här då texten för en gångs skull inte är en slasktext gjord med dansbandsengelska  :D

Tack för uppmuntran

åh missat denna hittills... varit lite inaktiv tills för ett par dagar sen då allt verkade braka loss igen  ;)
Men det här är ju bara så jäkla bra  :wub:
Tycker det blir magiskt när ni två samarbetar  :wub:
Girly

Ja, kanske vi har fyra låtar snart. Vi närmar oss den där fullängdaren med ilfart  :D

Härligt att det gick hem så här långt


Tackar för lyssning  :wub:


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Tjo, fick riggat upp min lilla portabla laptopstudio och sjöng in en slask. Hade endast en CM2:a tillgänglig som mikrofon, så det var ju lite kul. Kändes inte sådär jättemacho att sitta i vardagsrumssoffan med en sån där liten plupp till mikrofon mellan tummen och pekfingret  :D. Som sagt en slask så ljudet är vad det är, är mest nyfiken på om du/ni tycker melodislingan funkar. Det var iaf den jag fick i huvudet när jag hörde låten första gången. Jag undrar också om du tänkt att bara köra på dessa rundor? Personligen så tycker jag att det skulle sutta fint med en refräng där nånstans efter jag slutar sjunga i detta klippet.

[mp3=200,20,0,center]http://musik.biscuitbarney.com/Falling.mp3[/mp3]

Micke

Ja..vad skall man säga.. helt underbart! :wub: får rysningar! Du har helt rätt i att en refräng skall komma tycker jag..
Skulle kunna tycka att det får braka loss rätt ordentligt, och sedan ta ner igen? Jaha, hur matchar man det här hmm...
Måste säga att sångsoundet är kanon. Så något ( mycket ) blev rätt där i soffan... :D
   
Edit: Runt 84 i spelaren refräng?



Härligt, då kör vi på detta eller?  :)

Ja, där vid 84 var det jag tänkte att refrängen kan starta. Feta på och bygga ner låter som en plan, kan bli kalas.

Jag PM:ar dig en wavefil med sångspåren med allt på, så har du att leka med.

Micke


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tjo, fick riggat upp min lilla portabla laptopstudio och sjöng in en slask. Hade endast en CM2:a tillgänglig som mikrofon, så det var ju lite kul. Kändes inte sådär jättemacho att sitta i vardagsrumssoffan med en sån där liten plupp till mikrofon mellan tummen och pekfingret  :D. Som sagt en slask så ljudet är vad det är, är mest nyfiken på om du/ni tycker melodislingan funkar. Det var iaf den jag fick i huvudet när jag hörde låten första gången. Jag undrar också om du tänkt att bara köra på dessa rundor? Personligen så tycker jag att det skulle sutta fint med en refräng där nånstans efter jag slutar sjunga i detta klippet.

[mp3=200,20,0,center]http://musik.biscuitbarney.com/Falling.mp3[/mp3]

Micke

Ja..vad skall man säga.. helt underbart! :wub: får rysningar! Du har helt rätt i att en refräng skall komma tycker jag..
Skulle kunna tycka att det får braka loss rätt ordentligt, och sedan ta ner igen? Jaha, hur matchar man det här hmm...
Måste säga att sångsoundet är kanon. Så något ( mycket ) blev rätt där i soffan... :D
   
Edit: Runt 84 i spelaren refräng?



Härligt, då kör vi på detta eller?  :)

Ja, där vid 84 var det jag tänkte att refrängen kan starta. Feta på och bygga ner låter som en plan, kan bli kalas.

Jag PM:ar dig en wavefil med sångspåren med allt på, så har du att leka med.

Micke

Det blir kalas!  :)


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
låter kanon.
jobba jobba jåobba.
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Inte min musik, men snygga klanger och blir säkert bra med J.s (?) sång på den här. :) Om det nu var han.

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Jonnerstone. Du ÄR sång. Strålande!!

Nu ska vi inte överdriva  :wub:
Det är ganska lätt när Clemens ständigt levererar makalösa grunder som man triggar igång en.

Vad kul att höra hur olika man tänker i melodier. Jag fick helt andra snuttar i huvudet. MEN så bra detta låter!  :D

Ja visst e de kul. Fyra ackord kan låta på miljoner olika sätt tack vare melodin  :)
Kul att denna gillades. Nu får C fälla yxan  :D

Kanon, bra melodi bra text, det enda jag tänkte var något i takten på melodin någonstans som jag kanske hade lagt lite annorlunda för att få det lite följsamt "smooth" kom inte på någon bättre översättning på smooth för stunden :P *han som tänker på engelska*

Annars finfint som sagt, bra jobbat! O tack jag vet hur illa det känns o sjunga i en pytteliten mikrofon, som någon skrev i en bok om mickar jag läste, hälften av orsaken till att vi använder stormembranare för sång är för våra egon ;)

Fast på nåt sätt var det ändå ganska trevligt att sjunga genom CM2:an. Jag skär ju ändå allt som oftast ganska hårt i basfrekvenserna på sång. Däremot så är den ju grymt puff-känslig så det var ju en utmaning med sångtekniken utan puffskydd :D

Kul att det gillades, rytmiken e ju inte ristad i sten, men jag gillar det så här.


Micke

Ändra för tusan inte nåt nu! ( Rytmiken )  :D


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
låter kanon.
jobba jobba jåobba.

Lite pressat nu efter Jonnerstones vers, nu kan det bara bli sämre!  :D


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Inte min musik, men snygga klanger och blir säkert bra med J.s (?) sång på den här. :) Om det nu var han.



"You can't please them all"  Ja, J som sjunger...  :)