Forum > Demolåtar
Värnamo blues - Nya trummor 3/1-2013
1up:
Ja vad säger man. Underbart att lyssna till idag och när jobbet drar igång igen på måndag för att hålla de blå känslorna borta. Lika löser lika. :)
Bra hantverk!
Edit: Förläng gärna låten.
Harmonica mike:
Oeeyyaahhh!!
"They call it stormy monday but tuesday is just the same.." :)
Lite av den låtens feeling finns i denna och det gillar jag.Bra lirat Stefan och i min esiga lyssning(för tillfället)så låter det kalas om allt.Rå bluesigt och assnyggt sound på guran.
Lite av detta gitarr sound borde fler kr:are få på sin gura :)
Vad kör du genom?
Mike
equality:
Oj, oj. Ja "Djefla Måndag"-vibbar. Sjukt bra allting. Överstegsfinterna på guran är i klass med Zlatan. Ursäkta fotbollsspråk men det låter bara så in i världklassigt artistiskt bra, som en jazzigare Clapton och det kunde gott gubben bli, jazzigare alltså. :)
equality:
Jo, Harmoni-Mickes pipa skulle, om ö h t möjligt, lyfta denna ytterligare.
Wernborg:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.01.2013, 09:02:13 ---Oeeyyaahhh!!
"They call it stormy monday but tuesday is just the same.." :)
Lite av den låtens feeling finns i denna och det gillar jag.Bra lirat Stefan och i min esiga lyssning(för tillfället)så låter det kalas om allt.Rå bluesigt och assnyggt sound på guran.
Lite av detta gitarr sound borde fler kr:are få på sin gura :)
Vad kör du genom?
Mike
--- Slut citat ---
Tackar, tackar!!
Soundet består av följande:
Hårdvara:
Nysträngad Fender Stratocaster (halsmik tror jag)
M-Audio 1814 Firewire ljudkort (spelar nog en mindre roll i sammanhanget vilket ljudkort som brukas)
Vst:
Kjaerhus Classic compressor (freeware)
Simulanalog Guitar suite: Rednef Twin Fender twin-klon (freeware)
Sen sitter väl mycket av soundet i fingrarna också. Sen om man gillar det eller ej är väl en smaksak. Här verkar det ju funka. :)
Kan återkomma med exakta inställningar om nån vill testa soundet.
--- Citat från: equality skrivet 07.01.2013, 09:35:01 ---Oj, oj. Ja "Djefla Måndag"-vibbar. Sjukt bra allting. Överstegsfinterna på guran är i klass med Zlatan. Ursäkta fotbollsspråk men det låter bara så in i världklassigt artistiskt bra, som en jazzigare Clapton och det kunde gott gubben bli, jazzigare alltså. :)
--- Slut citat ---
Wow. Tack ska du ha.
Får kolla in den där måndagen vad det är för något.
--- Citat från: equality skrivet 07.01.2013, 10:00:54 ---Jo, Harmoni-Mickes pipa skulle, om ö h t möjligt, lyfta denna ytterligare.
--- Slut citat ---
Ja, säkert. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida