Kontrollrummet

Eddi & Asti - Into her eyes

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Nu är jag nöjd med nivåer och reverb på min sång!  :) (Kanske att nivån på andrastämman kunde varit lite, lite högre  :rolleyes:)
Är lite tveksam till mitt körande bakom din sång.... Rör den inte till mer än understödjer?
Är också lite osäker på om min röst egentligen passar till en sådan här "tuff" låt....
Men det var roligt att få försöka! Hoppas inte jag strulat till för mycket för dig Eddi!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Låter skönt med Asti på sång - passar bra till din musik Eddi...så Asti! - jodå du kan sjunga "tuffare" låtar oxå :)
Stör mig inte på att Asti körar bakom Eddi heller. Stör mig dock lite på att den ena kompguran hela tiden ligger i vänster lur.

Sedan har jag oxå lite synpunkter på lite ljud - men då är vi inne på smaker, så det lämnar jag utanför.
Tycker att den är skön att lyssna på, en låt med många kvaliteer.

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Bra utvecking på detta
Astis sång passar bra in och det blir lite luftigare
Börjar närma sig mål
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu är jag nöjd med nivåer och reverb på min sång!  :) (Kanske att nivån på andrastämman kunde varit lite, lite högre  :rolleyes:)
Är lite tveksam till mitt körande bakom din sång.... Rör den inte till mer än understödjer?
Är också lite osäker på om min röst egentligen passar till en sådan här "tuff" låt....
Men det var roligt att få försöka! Hoppas inte jag strulat till för mycket för dig Eddi!  :)
/Asti
Ja inte känner jag det som om du strulat till det inte trvärtom du gick in och fick ordning på låten där min röst inte alls passade - jag tycker vi har fått till det både med vers och reffe nu - hela låten bygger på kontraster men det ska inte vara 90 graders vinkel på det som konstruerar utan som nu närmare 60-65. Så jag är hur glad som helst tack för din fina röst och att jag fick färga den lite.  :D Ev. kan man ju tänka sig lite nya ord i andra versomfånget senare om det behövs.

Hej
Låter skönt med Asti på sång - passar bra till din musik Eddi...så Asti! - jodå du kan sjunga "tuffare" låtar oxå :)
Stör mig inte på att Asti körar bakom Eddi heller. Stör mig dock lite på att den ena kompguran hela tiden ligger i vänster lur.

Sedan har jag oxå lite synpunkter på lite ljud - men då är vi inne på smaker, så det lämnar jag utanför.
Tycker att den är skön att lyssna på, en låt med många kvaliteer.

Ha det
Gurano
Kul att du tycker att det är skönt att lyssna på den trots guran i vänster - men det var ditt förslag om jag inte missminner mig med en tyngre gura (fast inte vänster förstås). Jag tar gärna dina idéer via PM om du inte vill skriva i tråden - kan vara intressanta saker du tänker på. Känner att det kanske saknas något på låten ännu men den är ju över 4 minuter redan så ja vi får se.
Tack för lyss och tyck igen Gurano :D

Bra utvecking på detta
Astis sång passar bra in och det blir lite luftigare
Börjar närma sig mål
Jo så känner jag (vi) också men det kanske saknas något som sagt men tack för lyss o tyck Biken :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Skrev tidigare behåll den som instrumental, jag är absolut villig att ändra mig på denna punkt, tänk så fel man kan ha. Lika spännande låt fortfarande, mycket bättre så här.

mvh Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tycker det skulle vara bra att ta en grundläggande koll på mixen.

Släpp fram trummorna ordentlig där det passar, håll tillbaka trummorna där så önskas. Nu kommer de aldrig fram ordentlig. Trummorna ligger i en smet i mitten men skulle göra mer nytta om de hörs i hela bredden - från vänster till höger, alla frekvenser.

Jag hör något som 'brusar' ute till höger, som jag inte riktigt vet vad det är. Där, liksom på vänstersidan skulle instrument som är tydliga husera och ge stabilitet och bredd åt helheten, tycker jag. Det var ord och inga visor det!

Och jag personligen gillar inte sånt här syntbasspel men där kan jag vara ensam...

Jag gillar att inget är helt förutsägbart. Ni sticker ut hakan med många oväntande delar i helheten, gott! Och även om du kanske inte tänkt på det, efter två minuter kommer influenser från Mahans fantastiska kör-arrangemang in i ljudbilden! Kul, det uppskattas och även den ton du håller ut, i sången efter det! Vid 218 kommer ett Da Capo på det!
« Senast ändrad: 10.10.2012, 07:46:48 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
E=MC2

Eller 1+1=klart

Till och med jag som har en begränsad ackordsförståelse fattar det här nu.Peter å Eddi,perfa.
Lite rörigt i mixen,Max bl.a har bra tips på styrningen.

Låten då,nja den segar sig upp till en trea.Men från ett till 3 är ett ruskigt lyft  :D

Rocka på

Mike


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Skrev tidigare behåll den som instrumental, jag är absolut villig att ändra mig på denna punkt, tänk så fel man kan ha. Lika spännande låt fortfarande, mycket bättre så här.

mvh Roffe H  :)
Ja Astis röst gjorde mycket här kul att du tycker att det låter spännande trots sjung.
Tack fr lyss och tyck Roffe :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tycker det skulle vara bra att ta en grundläggande koll på mixen.

Släpp fram trummorna ordentlig där det passar, håll tillbaka trummorna där så önskas. Nu kommer de aldrig fram ordentlig. Trummorna ligger i en smet i mitten men skulle göra mer nytta om de hörs i hela bredden - från vänster till höger, alla frekvenser.

Jag hör något som 'brusar' ute till höger, som jag inte riktigt vet vad det är. Där, liksom på vänstersidan skulle instrument som är tydliga husera och ge stabilitet och bredd åt helheten, tycker jag. Det var ord och inga visor det!

Och jag personligen gillar inte sånt här syntbasspel men där kan jag vara ensam...

Jag gillar att inget är helt förutsägbart. Ni sticker ut hakan med många oväntande delar i helheten, gott! Och även om du kanske inte tänkt på det, efter två minuter kommer influenser från Mahans fantastiska kör-arrangemang in i ljudbilden! Kul, det uppskattas och även den ton du håller ut, i sången efter det! Vid 218 kommer ett Da Capo på det!

Jag har lyssnat kritiskt med dina tankar - men kommer fram till att trummorna på intet sätt spelar någon huvudroll i detta drama. Jag och Hogge tycker ungefär detsamma om det låter något rytmiskt så är det bra - nja inte i alla fall förstås men just i den här tycker jag i alla fall att det räcker med trumexponering. Kul med analogin med Mahans körer och visst kan jag hålla med det blev lite mystiskt med Astis andrastämma där jag gillar det oxå.
Tack för lyss och tyck Mr MaxB. :D

E=MC2

Eller 1+1=klart

Till och med jag som har en begränsad ackordsförståelse fattar det här nu.Peter å Eddi,perfa.
Lite rörigt i mixen,Max bl.a har bra tips på styrningen.

Låten då,nja den segar sig upp till en trea.Men från ett till 3 är ett ruskigt lyft  :D

Rocka på

Mike
E=MC2 är min favoritformel kul att den passar in på detta hära. Mixen ska vara rörig och en trea är fullt tillräckligt för att jag ska bli glad.
Tack för lyss o tyck HM :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Den här låter riktigt bra nu !!!!
 :wub: :wub: :wub: :wub:
mvh

"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bläddrade igenom halvfärdiga för att hitta en helt annan låt men vad hittar jag om inte denna In to her eyes som Div vill ha det till eller Into her eyes som jag vill ha det till där Asti sköter leaden på ett härligt sätt - känns inte som om jag vill ändra något på denna så den flyttas härmed till färdig. :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Det här blev riktigt kul och intressant - bra jobbat! :)

Den ena gitarrmelodin låter väldigt "Mike Oldfieldish" - Har du en preset för Line6 att dela med dig av?
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Gillade denna! En galen video skulle sitta fint typ "Mystery tour" Riktigt bra och sköna insatser!  :)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Gillade denna! En galen video skulle sitta fint typ "Mystery tour" Riktigt bra och sköna insatser!  :)
Jag vill följa med och springa runt på hedar och in i tält som rymmer hundratals!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det här blev riktigt kul och intressant - bra jobbat! :)

Den ena gitarrmelodin låter väldigt "Mike Oldfieldish" - Har du en preset för Line6 att dela med dig av?
Jag är dålig på att föra anteckningar på sånt men jag tycker det låter som en av Line6-stärkarna Insane eller Chemical X kanske?
Tac för tyck igen Jocke :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Gillade denna! En galen video skulle sitta fint typ "Mystery tour" Riktigt bra och sköna insatser!  :)

Gillade denna! En galen video skulle sitta fint typ "Mystery tour" Riktigt bra och sköna insatser!  :)
Jag vill följa med och springa runt på hedar och in i tält som rymmer hundratals!
/Asti

Verkar som du har manuset klart, Asti! Då är det bara att bestämma var vi ses!  :P

Det här blev riktigt kul och intressant - bra jobbat! :)

Den ena gitarrmelodin låter väldigt "Mike Oldfieldish" - Har du en preset för Line6 att dela med dig av?
Jag är dålig på att föra anteckningar på sånt men jag tycker det låter som en av Line6-stärkarna Insane eller Chemical X kanske?
Tac för tyck igen Jocke :D

Ska testa de där... Insane har jag nog provat... den andra vet jag inte. Kör du enbart med den mjukvara som följde ljudkortet? Jag köpte till ett paket så att jag kan ladda en VST och spela in torrt. Rätt praktiskt att kunna skruva ljudet i mixen! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Gillade denna! En galen video skulle sitta fint typ "Mystery tour" Riktigt bra och sköna insatser!  :)

Gillade denna! En galen video skulle sitta fint typ "Mystery tour" Riktigt bra och sköna insatser!  :)
Jag vill följa med och springa runt på hedar och in i tält som rymmer hundratals!
/Asti

Verkar som du har manuset klart, Asti! Då är det bara att bestämma var vi ses!  :P

Det här blev riktigt kul och intressant - bra jobbat! :)

Den ena gitarrmelodin låter väldigt "Mike Oldfieldish" - Har du en preset för Line6 att dela med dig av?
Jag är dålig på att föra anteckningar på sånt men jag tycker det låter som en av Line6-stärkarna Insane eller Chemical X kanske?
Tac för tyck igen Jocke :D

Ska testa de där... Insane har jag nog provat... den andra vet jag inte. Kör du enbart med den mjukvara som följde ljudkortet? Jag köpte till ett paket så att jag kan ladda en VST och spela in torrt. Rätt praktiskt att kunna skruva ljudet i mixen! :)
Javisst en flummig video med tält djungel och grodor vore ju kul. MaxB har en steadykam gjord av ett sopborstsskaft så det är bara att invänta våren och åka till de småländska urskogarna.
Ang. Mjukvaran där så borde jag nog köpa in den oxå man är ju rätt låst som det är nu.

Gott slut på er :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Gillade denna! En galen video skulle sitta fint typ "Mystery tour" Riktigt bra och sköna insatser!  :)
Gillade denna! En galen video skulle sitta fint typ "Mystery tour" Riktigt bra och sköna insatser!  :)
Jag vill följa med och springa runt på hedar och in i tält som rymmer hundratals!
/Asti
Verkar som du har manuset klart, Asti! Då är det bara att bestämma var vi ses!  :P
Det här blev riktigt kul och intressant - bra jobbat! :)
Den ena gitarrmelodin låter väldigt "Mike Oldfieldish" - Har du en preset för Line6 att dela med dig av?
Jag är dålig på att föra anteckningar på sånt men jag tycker det låter som en av Line6-stärkarna Insane eller Chemical X kanske?
Tac för tyck igen Jocke :D
Ska testa de där... Insane har jag nog provat... den andra vet jag inte. Kör du enbart med den mjukvara som följde ljudkortet? Jag köpte till ett paket så att jag kan ladda en VST och spela in torrt. Rätt praktiskt att kunna skruva ljudet i mixen! :)
Javisst en flummig video med tält djungel och grodor vore ju kul. MaxB har en steadykam gjord av ett sopborstsskaft så det är bara att invänta våren och åka till de småländska urskogarna.
Ang. Mjukvaran där så borde jag nog köpa in den oxå man är ju rätt låst som det är nu.
Gott slut på er :D

En speciell djungel skulle vara flummig. Men såna finns nog inte här. Ja mitt sopborstskaft kunde komma till användnig.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Bra psykadelia med finurliga harmisar och melodier. En sitar kanske kunde fått glimma till också men jag kan inte säga att jag saknar den direkt. Mer som en flirt med 60-talet än 67-talsnostalgi i miina öron och det är trevligt om det stannar därvid men gärna en video.  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Herre jäklar vilken bra låt. Denna har jag helt missat.
Det händer saker hela tiden. Sången från er båda är helt magiskt bra.

Denna får 7/10 i betyg från mig. För att få 10 krävs följande:

Elbas måste till. Läskig syntdito nu som inte lyfter.
Gitarrerna är för grötiga. Både spelmässigt och ljudmässigt.
Trummorna gör en hel del kulsprutefills och annat så låter illa.

Men satan i gatan vilken bra låt.


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Kanonskön låt! Oerhört bra sång Eddi, passar utmärkt till den här sången. Bra och spännande låtidé!
Jobba vidare med arret lite till! Bakgrunden är lite "grumlig" i mina öron, i alla fall i början och i mitten. Där "distar det lite för mycket för min smak och det blir mer ett väsande och låter mer som en störning. Kanske är det "regnet" som de andra beskriver?  :D
Håller med Wernborg att basen borde få lite mer utrymme i musikskalan än endast som en "bastrumma". Däremot tycker jag att själva basljudet är OK som det är.
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bra psykadelia med finurliga harmisar och melodier. En sitar kanske kunde fått glimma till också men jag kan inte säga att jag saknar den direkt. Mer som en flirt med 60-talet än 67-talsnostalgi i miina öron och det är trevligt om det stannar därvid men gärna en video.  :)
Kul att du gillar Eq - inte visste jag att det fanns en benämning för 67-talsnostalgi - du menar 70 va? Tack för tyck  :D

Herre jäklar vilken bra låt. Denna har jag helt missat.
Det händer saker hela tiden. Sången från er båda är helt magiskt bra.

Denna får 7/10 i betyg från mig. För att få 10 krävs följande:

Elbas måste till. Läskig syntdito nu som inte lyfter.
Gitarrerna är för grötiga. Både spelmässigt och ljudmässigt.
Trummorna gör en hel del kulsprutefills och annat så låter illa.

Men satan i gatan vilken bra låt.
Astis sång blev riktigt bra min vet jag inte riktigt men kul att du gör tummen upp. Låten är tillkommen efter en analys av en MJ-låt där det var synthbas därav resultatet. Gitarrerna hm.. tja jag sladdar lite på en soloslinga men  i övrigt inget jag kan göra bättre är jag rädd för och trummorna - ja det hade ju förmodligen bättre meden livetrummis. Men jag är i alla fall glad för en 7:a i din bok Asti får en 10:a hoppas jag. Tack för tyck W :D

Kanonskön låt! Oerhört bra sång Eddi, passar utmärkt till den här sången. Bra och spännande låtidé!
Jobba vidare med arret lite till! Bakgrunden är lite "grumlig" i mina öron, i alla fall i början och i mitten. Där "distar det lite för mycket för min smak och det blir mer ett väsande och låter mer som en störning. Kanske är det "regnet" som de andra beskriver?  :D
Håller med Wernborg att basen borde få lite mer utrymme i musikskalan än endast som en "bastrumma". Däremot tycker jag att själva basljudet är OK som det är.

Ja den är lite speciell denna med djungelljud och grejer kul att du gillar basljudet i alla fall.
Tack för tyck Grodan ähum.. Angrod menar jag :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Citat från Eddi: "....Astis sång blev riktigt bra min vet jag inte riktigt..."
Jag tycker tvärtom - det är din uttrycksfulla sång i "refrängen" som är höjdpunkten vad gäller sången!
När du håller ut på sluttonen är riktigt effektfullt!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Citat från Eddi: "....Astis sång blev riktigt bra min vet jag inte riktigt..."
Jag tycker tvärtom - det är din uttrycksfulla sång i "refrängen" som är höjdpunkten vad gäller sången!
När du håller ut på sluttonen är riktigt effektfullt!
/Asti
Jag hade inget val texten tog slut men musiken fortsatte :D (klubben för inbördes beundran bildas härmed - ja det är kul)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Citat från Eddi: "....Astis sång blev riktigt bra min vet jag inte riktigt..."
Jag tycker tvärtom - det är din uttrycksfulla sång i "refrängen" som är höjdpunkten vad gäller sången!
När du håller ut på sluttonen är riktigt effektfullt!
/Asti

Jag tycker kombinationen med era röster och omväxlingen i stereobredd på sången, gör det intressant.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Citat från Eddi: "....Astis sång blev riktigt bra min vet jag inte riktigt..."
Jag tycker tvärtom - det är din uttrycksfulla sång i "refrängen" som är höjdpunkten vad gäller sången!
När du håller ut på sluttonen är riktigt effektfullt!
/Asti

Jag tycker kombinationen med era röster och omväxlingen i stereobredd på sången, gör det intressant.
Hmmm. intressant..och tack för det.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se