Forum > Färdiga produktioner
1up-80s Soul Funk - feat. Girly!
Jocke:
--- Citat från: Girly skrivet 04.01.2013, 16:33:15 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 04.01.2013, 01:43:06 ---Snyggt - det känns som en helt annan låt nu! :) Sången känns lite ojämt i nivå här och var och låter lite "kofta" i min lyssning men inget värre än att det går att jobba lite med...
--- Slut citat ---
Jag är inte så där bra på att sticka... :lol:
Så det är jag som är skyldig till 'koftan' i det här fallet.
Bäst att säga det så ingen skugga faller över 1up ;)
Girly :)
--- Slut citat ---
På "sticket" var det väl ingen sång...? :P
Egentligen är nog inte röster i allmänhet så ljusa som vi vant oss vid på modernt producerad musik... Borde nog säga "vante" i stället för "kofta"... Förr var det inte helt ovanligt att man använde en lovikavante som puffskydd på mikrofoner och särskilt då vid utomhusinspelningar. Ull har ju en utmärkt förmåga att dämpa ljud och gör det effektivare för högre frekvenser så vad jag avser med "kofta" är att det kanske är lite dovt... I vilket fall som helst så börjar det bli en kul låt av det här! :)
Gurano:
Relaxerat och soft - skön lyssning. Lite vass sång ibland på vissa ZZZ
Gott
Gurano
Wernborg:
--- Citat från: 1up skrivet 02.01.2013, 01:52:30 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 02.01.2013, 01:33:41 ---
--- Citat från: 1up skrivet 02.01.2013, 01:31:52 ---Någon får la höra av sig. När det är så här bra ska man inte behöva lägga någon direkt ansträngning själv för att hitta någon som vill upplåta sin stämma. :)
--- Slut citat ---
Haha. Brukar det resonemanget funka bra?
:D
--- Slut citat ---
Klart. Om du bara visste. ^_^
--- Slut citat ---
Blev behagligt detta. Härliga sångslingor av Girly!
Lite småfalsk sång här och där. Märks mest där det är tvåstämmigt. Till en sån här slick låt tycker jag det borde fixas till. Antingen med verktyg eller omtagningar.
Snyggt jobbat!
Clemens:
Snyggt! Skulle nästa vilja höra att den drar igång lite mer vartefter. Sidechaina orgeln? mot bas eller bd, och kanske använda ett tuffare ljud. Då skulle man kunna dra bort paden som ligger med hela tiden och spara den till refrängen. Sången är kanon men lite vinglig här och där, tycker det förtar ganska mycket i en sådan här produktion.. Vid 3:42 blir det lite märkligt ( Övergång ) och jag tappar fokus när jag lyssnar...Annars mycket intressant, och Girly gör ett kanonjobb! Just det, kan tycka att det är lite för mycket reverb på sången.. :)
Eddi:
Javisst en helt ny låt med Girlys sköna sång - fantastiskt att du hittar precis de toner som låten behövde - reverben är bra tycker jag men det finns några ställen som behöver lite puts på sången som Wernis är inne på.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida