Forum > Färdiga produktioner
Asti feat djonas - Essence (klar)
jonnerstone:
--- Citat från: Asti skrivet 14.01.2013, 14:10:06 ---
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 13.01.2013, 21:43:03 ---Så jäkla bra, snörvel... Dig skulle jag vilja se live med riktigt bra ljud.
--- Slut citat ---
Jag spelar ju inte live, så tyvärr kan jag inte bjuda på det! :)
--- Slut citat ---
Får man fråga varför? Scenskräck? Svårt att hitta gig? Jag hade gärna också sett dig live, gärna i nån liten konstellation med medmusikanter.
Asti:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 14.01.2013, 20:40:53 ---
--- Citat från: Asti skrivet 14.01.2013, 14:10:06 ---
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 13.01.2013, 21:43:03 ---Så jäkla bra, snörvel... Dig skulle jag vilja se live med riktigt bra ljud.
--- Slut citat ---
Jag spelar ju inte live, så tyvärr kan jag inte bjuda på det! :)
--- Slut citat ---
Får man fråga varför? Scenskräck? Svårt att hitta gig? Jag hade gärna också sett dig live, gärna i nån liten konstellation med medmusikanter.
--- Slut citat ---
Nej, inte scenskräck! Spelade och sjöng i band på 60-talet när det fanns pop-band i varje liten håla. :)
Däremot känner jag mig mer osäker nu på ädre dar. Rösten spricker ibland och jag har svårt att komma ihåg texter.
Så det passar mig utmärkt att spela in i lugn och ro hemma "på kammaren", där man kan ta om hur många gånger man vill! :)
Men visst hade det varit kul att nå´n gång ibland spela med andra musikanter i något sammanhang...
Blir det fler KR-träffar ska jag anstränga mig för att ta mig dit och åtminstone träffas och snacka lite över en öl!
Skulle gärna kolla på Biscuit Barney vid tillfälle...
/Asti
djonas:
Asti - Du har PM och mail! :D
Jocke:
--- Citat från: Asti skrivet 13.01.2013, 14:52:09 ---Jocke - Det är nog mer tur än skicklighet i så fall! :) Så länge det inte är för många spår, brukar det gå hyfsat,
men när det springer upp i mer än dussinet spår, blir mixen lätt grötig och "bumlig". Då vore det
bra att veta hur man t.ex skär i frekvenser för att instrumenten inte ska kollidera...
Jag kör oftast med en standardinställning där jag skär 2-3 db vid 125-150 Hz på sång och akustisk gitarr.
Det tar i regel bort bumlighet i gitarrerna, men löser ju inte allt... Brukar också lägga de-esser på sången förstås.
Masterspåret från mixen rör jag inte alls.
Tack för er feedback!
/Asti
--- Slut citat ---
Nu handlar det ju om musik - tekniken är ju ett verktyg för att kunna dela med sig av det där som surrar i skallen... :blink: Vissa här är suveräna på tekniken och vet precis vad som ska göras och i vilken meny man ska leta... det är verkligen toppen men man ska inte underskatta betydelsen av att ha rätt känsla och liksom en "inre referens" för hur man vill att det ska låta - sedan är det bara att "skruva" tills man är där! :rolleyes: Ja, det är jättejobbigt med många spår. Jag brukar använda grupper för olika instrument eller stämmor - det gör livet betydligt enklare. ;-) Tycker du gör fantastiska låtar nu och det är det enda som räknas! :)
--- Citat från: Asti skrivet 14.01.2013, 20:57:44 ---Spelade och sjöng i band på 60-talet när det fanns pop-band i varje liten håla. :)
Däremot känner jag mig mer osäker nu på ädre dar. Rösten spricker ibland och jag har svårt att komma ihåg texter.
Så det passar mig utmärkt att spela in i lugn och ro hemma "på kammaren", där man kan ta om hur många gånger man vill! :)
...
/Asti
--- Slut citat ---
Håller fullständigt med även om det var 10 år senare för mig. Är färdig med det där... Börjar själv bli så "dement" att jag får "ta ut" låten jag höll på med igår! :lol: Kammaren "is da shit"! :P
Asti:
Tack Jocke! Hade visst inte svarat på ditt inlägg ser jag, ursäkta för det!
Jo, man önskar att man vore bättre på att utnyttja tekniken, så att man kunde få till till riktigt bra mixar,
men jag tycker den roligaste och mest spännande delen tveklöst är att skapa låtar och spela in!
Nu har djonas hjälpt mig med ett nytt baspålägg och jag har skurit lite i låga mellanregistret på gitarrplocket för att få
bort "kollisioner" med basen. Nu får den nog anses klar, såvida inte någon har någon annan åsikt.... :)
Tack djonas för att du tog dig tid med ett par bastester!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida