Forum > Färdiga produktioner
Asti feat djonas - Essence (klar)
Asti:
--- Citat från: bjurte skrivet 05.01.2013, 15:03:57 ---Tuffe-tuffe-tuffe tåget går,ut i vida värden.. :D
Ett utkast med "bara" en Vispande virvel från Nashville-kitet.
[mp3=200,20,0,center]http://bjurtman.se/Tuff_Tuff.mp3[/mp3]
T.f /Konduktörn
--- Slut citat ---
Jag har EZDrummer och Nashville-expansionen. Vilket "pattern" har du använt här?
Här är det ju 2/4-takt med betoning 1-2, 1-2,....
Jag söker ett 4/4-trainbeat med betoning på 1:an och 3:an om du förstår vad jag menar....
Men jag kanske kan utgå från det du använder och hitta någon närbesläktad variant som funkar.
Tack så mycket för hjälpen hur som helst!
/Asti
Eddi:
Hur gick det där till? Kan Bjurte trolla? Kan Bjurte göra min självdeklaration?
bjurte:
--- Citat från: Eddi skrivet 05.01.2013, 23:11:06 ---Hur gick det där till? Kan Bjurte trolla? Kan Bjurte göra min självdeklaration?
--- Slut citat ---
Looki Looki "No hands" :lol:
Deklarationen fixar du från Nallen.. ;)
bjurte:
Asti,ingen "pattern" från EZ,jag kollar vidare imorgon,tänkte inte så mycket på vilken takt,tyckte bara detta lät tågafräckt... ;)
Asti:
--- Citat från: bjurte skrivet 06.01.2013, 00:30:19 ---Asti,ingen "pattern" från EZ,jag kollar vidare imorgon,tänkte inte så mycket på vilken takt,tyckte bara detta lät tågafräckt... ;)
--- Slut citat ---
Känner mig otacksam, men är givetvis jätteglad om du orkar kolla vidare lite till!
Söker alltså 4-taktens betoningar på 1:an och 3:an, vilket skapar ett "häng"
jämfört med 2-taktens 1-2, 1-2, 1-2,...tror du förstår hur jag menar.
Jag har kollat runt i Nashville, men inte hittat något bättre än det jag f.n. använder,
och som jag editerat en aning för att få mer flyt. Kanske ska man använda vanliga
trumstockar i st f vispar för att train-beatet ska tränga igenom....? :unsure:
Har funderat på att skaffa AD, som dom säljer rätt billigt nu, eftersom jag sällan
hittar trum-patterns i EZ som jag är riktigt nöjd med.
/Asti t.f. Tågresenär
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida