Forum > Färdiga produktioner

Asti feat djonas - Essence (klar)

<< < (6/22) > >>

Eddi:
Jag har ju lyssnat några ggr men känt att jag inte har nåt vettigt att säga - hakade upp mig lite på figuren som upprepas också - men som varje fint årsvin krävs det tid för att låten ska få sjunka in och i det här fallet en ny mix som också gjorde sitt till. Det passar bra med Nashvill här som jag antar att du kör. Kören kommer in exakt rätt och sluttampen påbörjas långt tidigare än jag trodde men det funkar speciellt med utfejdningen.

Numer gillar jag figuren det är ju den som är låten - stråkarna sitter som en sportmössa och din röst lutar inte längre det är ju ADT som gör det så - ja lite mer vänster är det men inte så det stör.

Som en kändis från norr brukar uttrycka det 4 av 5 parfymflaskor i luften.

Asti:
HasseFX - Den senaste basen utgår från grundtonerna i harmonierna och den tycker jag själv funkar bättre än den förra.
               Det kan vara en av de akustiska gitarrerna som härjar i låga mellanregistret och gör det bumligt...?
               Ska kolla och i så fall testa med high pass filter!
Dividend - Det är nog så med det upprepande temat - antingen accepterar/gillar man det eller också irriterar det.
              Roligt att du tycker det är fint!  :)
Jocke - Har med senaste baspålägget försökt samspela med trummorna och inte "konstra till det" för mycket....
           Är osäker på hur basen ska spela mot de snabba visparna. Skulle behöva lite råd eller hjälp där tror jag.
           Ska kolla upp pukslagen och sänka! Tyvärr är det så olika arr på denna och "Feel you...", så jag kan nog
           inte dra nytta av inställningar där... Roligt att du i alla fall tycker det är behagligt och intressant!  :)
Eddi - Det är EZDrummer och Nashville ja! Det är som du säger figuren/temat som gör låten och antingen gillar man det eller inte.
         4 parfymflaskor gör ju att det åtminstone luktar gott! Dom andra sinnena kan man väl skjuta åt sidan en stund.  :)

Tack för era synpunkter, tips och bra kritik! Ska försöka omsätta det så bra som möjligt!
/Asti

Clemens:
Riktigt bra Asti! Gillar harmonierna mycket!  :) Hur man lyckas spela in nedsatt hörsel är dock en gåta  :o

tigersoul:
Lite plötslig påknäppning på trummorna någon enkel hihat-grej innan kanske? annars låter de bra!
Övriga justeringar låter finfint! finfina harmonier lika så, bra steg framåt!  :wub:

EDIT: vocals när alla guror är med ligger lite lågt, du drunknar, peta upp med envelope ;)

Asti:
Clemens - Kul att du gillar! Det är en inställning i Cubase under Settings där man
              bockar i "Operator half-deaf on right ear".  :)
tigersoul - Jag hade en tanke om att inleda trummorna med några "extra" slag,
              men glömde det!  :wacko:
              Antar att du menar att lead-sången i slutdelen är lite för låg..?
              Justerade nog inte volymen när jag tog bort ADT:n...
              Skönt att du tycker det blev bättre!

Tack för kommentarer och tips!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion