Forum > Färdiga produktioner

Asti feat djonas - Essence (klar)

<< < (5/22) > >>

tigersoul:
Känner att jag var lite vag där så jag grävde runt lite i DAWen

Multimeter hette den i Logic o ser ut så här:

http://d.pr/i/6Xwd

Asti:
Har nu spelat in ny bas, editerat i trumfilen för att få lite bättre "driv", dragit ner ADT:n på
sången i första delen, samt minskat reverbet och tagit bort ADT:n på sången i slutdelen.
Lead-sången har hela tiden legat i centrum, så jag har inte gjort något ännu åt ev "lutande" mix.
Är det bättre driv i låten nu? Är nivåerna på trummor och bas OK?
/Asti

HasseFX:
...jag gillar nog inte riffet helt enkelt, och att det upprepas så intensivt. ;) men jag ska försöka vara konstruktiv ändå :) Det som stör  mest är att det låter som basen (eller en bumlig gitarr) är med i den synkoperade |:ta-dang:|-rytmen och på så sätt motverkar flytet. En markerad stabil bas (som jobbar med trummorna) som kontrast till gitarrernas rytmer tror jag släpper lös svänget.
Om det är en "bumlig" gitarr, HP-filtrera gitarrpaketet så att basen får vara ifred...

IMHO givetvis :)

Dividend:
Jomen, det här var verkligen fin. Inte läst några kommentarer (förutom Hasses ovan) och tycker nog upprepande riff kan ha sin skönhet ibland.

Tonspråket är typiskt Asti (och CPG) och väldigt som att lyssna på nåt där allt enkelt faller på plats, utan att vara (alltför) enkelt.

Jocke:
Tycker nog också att det kantrar lite och att gitarrerna tar för mycket plats tillsammans med sången... Skulle nog också vilja se - höra menar jag - bas och trummor spela mer tillsammans... Kan nog bli ett spännande och lite suggestivt möte med de 4 gitarrerna. Något pukslag i ena kanalen tar över. Annars tycker jag det här är behagligt och intressant att lyssna på! :) På förra låten fick du till ett fint och personligt sound - spara ner några presets därifrån och använd här! ;-)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion