Kontrollrummet

Harmonica mike - Voice of an angel

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Eq: japp Stajo och jag lirar på denna.. Han fick ta det mariga,skojar bara.. Jag hade idé torka och han löste biffen galant. Kul att du gillar denna,kanske den bästa tycker min omgivning och jag. Lite hårt mastrad och lite för mycket samtidigt som går,en uppstädning i mixen och liret kommer att göra underverk.
Bara jag hittar igen filerna..hå hå ja ja.. Mvh Micael


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ja,så är det. Wernis på elgura. Josse på ackegura,och munspels lirarn på sång å syntbas å trummor.. Ingen nämnd,ingen glömd..
En grym helhet som bildade detta alster.. Till Wernis: Vad tror du om en acke version av denna? Sparsamt arrat och mycket känsla.. Vill du lira in guran så vi får höra hur det kan låta? Bara sång och gitarr.. Har en sådan version då jag skrev låten i spanien för 2 år sedan..
Vore kul att höra,mitt gura lir stinker lite - annars hade jag gjort det själv..
MVH MICAEL


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Vilken underbar låt!   :wub:  Jag får Michael Kiwanuka "I'm getting ready" känsla.
Med tanke på titeln så passar Voice of an Angel, väldigt väl in på samma platta som oh lord, i'm getting ready to believe.

Tack!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Vilken underbar låt!   :wub:  Jag får Michael Kiwanuka "I'm getting ready" känsla.
Med tanke på titeln så passar Voice of an Angel, väldigt väl in på samma platta som oh lord, i'm getting ready to believe.

Tack!

Åhh tack Josef. Ja denna var det ett tag sedan nån kommenterade 4,5 år  :) Jo det är en fin låt med ett bakomliggande budskap som jag inte delat med mig av då jag skrev den här.Vissa tolkar lite religöst men så är inte fallet.Bäst är ju om man har sin egen uppfattning när man lyssnar..Många bäckar blev det i denna och vi fick ihop det bra.

Mike


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Hur har jag kunnat missa denna låt?  :wacko: Kanonbra, mycket är redan sagt, måste ändå uttrycka min förtjusning över dina country/blueslåtar? Så bra! :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Bra med bumpar på låtar man missat
2008 ... ja det var ju förr i tiden ..
Fin låt, bra sång och instrumentalinsatser
Det var lite kör där i början - kunde vara lite mer
kommer tillbaks vid 147 - snyggt!
Snygg ljudbild
Som di säger - ju förr desto bättre  :D
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Man har väl hört den här tusen ggr och jag lyssnar inte igen just nu! Men:
Bra bra country :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Roffe:
Thanx man,kul att du gillar mina alster.Ja denna har ju några år på nacken.Lite stökig mix kan jag tycka men det finns lösningar.Mitt Nya Cubase7 är bakåtkompatibelt mot Sx3 som detta är inspelat med och jag har snokat efter filer i gamla sparade separata diskar - Jorå,det finns några backup diskar och en mapp som heter "Voice of an angel" hittade jag i en av dom med tillhörande wave filer :)

Wernis:
Ja vänta bara tills nån hittar "Learn your lesson" Wernis  :D då blir det ljud i kyrkan.Det här är väl från tiden då KR var ungt och oförstört  :lol:  :wub:

Stefan på Harleyn alias biken:
Tack för digget,ja det finns ju en del gamla godingar på demosidorna..

Per:
Ja någon lysning behövs ju inte men en bump/kommentar är ju inte fel det heller :) Tack

######################

Tack alla för varma kommentarer om en gammal dänga.Får jag tid nån gång så skall jag ge låten mixen den förtjänar då jag lokaliserat filerna nu.

Mike


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Den här godbiten har jag också missat!
Skitbra sång och snyggt spelat på gitarr och piano!
Det enda lilla minuset jag reagerade på är att kompet nästan stannar upp ibland
och det blir lite dåligt "flyt" på något vis... Men det är en bagatell.
En "stegrad"  avslutning med en gospelkör hade förstås varit extra grädde på moset!  :)
Hur som helst - en kanonlåt!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Är ju inte så svag för country men trevligt och välgjort! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
You have a voice of an angel, man.
Som den gitarrist jag är vill jag så gärna vara med och backa upp din sång med en gitarr!
Skön låt och skön sång inspirerar musikern i mig!
Kastar upp fem av fem gitarrer som betyg!  :rolleyes:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Löv this song!
 :wub:
« Senast ändrad: 29.01.2013, 23:17:57 by JosefOhlmerAltsax »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jizez vad ni bumpar boys :)

Ja kul läsning bjuder ni på.

Asti;
Ja den fanns i en ackeguraverre från början men sedan så arrade jag lite mer.Jo det suger fast lite ibland,men när det lossnar så flyter det.Kul att du gillar den Peter det värmer.

Jocke:
Nu får du inte bli sån din gamla funkare  :D jag höll på att skriva punkare  :lol:

Max:
Oj vilken fin kommentar Max.Ja jag har alltid velat ha en acke verre av denna.Jag skall låna mig en ackegura och lira in ett taktfast beat mest för styrning så du förstår hur jag tänker så får du gärna testa att spela ackegura på denna när/om/du har tid/vill.Jag som gitarrist har vissa brister men ett enkelt taktfast beat över de 5-6 ackorden skall jag fixa.Det blir lite konstpauser där det finns utrymme för allt möjligt om jag gör som jag gjorde från början.Min egen vackra ackegura fällde min hund i golvet från gitarrstället i ivern och slog av halsen på den..Så jag har ingen fungerande nu.
Men en ny kommer så småningom,tills dess skall jag låna mig en Martin - om jag får :)

Josef:
Nja,inte bättre nej men ett gott försök.Bättre om jag skriver en dänga för blås så får du lira.Denna har fullt arr vilket betyder inga fler pålägg,och om du lirar på nån låt som test/inspiration typ så lägg inte upp alstren utanför KR..By all means

#################

Det var väl allt för denna gången.Tack alla för fina kommentarer på denna dänga.


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Jocke:
Nu får du inte bli sån din gamla funkare  :D jag höll på att skriva punkare  :lol:

Haha.. undrar om inte du och Eddi är föräldrar till Joe Cocker... eller om det var tvärtom? Ni har båda stunder då slältskapet hörs tydligt iaf! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Markus Broberg

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 001
  • Kommenterar bara på det som jag gillar.
    • Visa profil
    • Mörka Skogen
Superbra!
En typisk P4låt:)
Mina mixkunskaper är begränsade: Kommenterar bara på det jag gillar.

Jag lyssnar däremot på nästan allt:)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Oj vilken fin kommentar Max.Ja jag har alltid velat ha en acke verre av denna.Jag skall låna mig en ackegura och lira in ett taktfast beat mest för styrning så du förstår hur jag tänker så får du gärna testa att spela ackegura på denna när/om/du har tid/vill.Jag som gitarrist har vissa brister men ett enkelt taktfast beat över de 5-6 ackorden skall jag fixa.Det blir lite konstpauser där det finns utrymme för allt möjligt om jag gör som jag gjorde från början.

Jag hoppas och tror jag kan få tid över för dig, kära musikvän! Skicka gärna en sån enkel version om du får tid, så kan jag leka och inspireras.
Den innehåller visst ett gäng E A H C#m Fm och G#(?) i perfekt kombination. Om du har ett fast bpm-genom hela låten är det lättare för mig att hitta på saker i konstpauserna. De här ackorden är riktigt trevliga att göra små fills till, mellan ackorden i kompet, känner jag nu på nylonguran.  ;)

Min egen vackra ackegura fällde min hund i golvet ... och slog av halsen på den.
Men en ny kommer så småningom - om jag får :)

Jag läste det som att ditt gitarrspel sänkte hunden. Beklagar förlusten...  :huh:
Tur att det var gitarren, inte hunden.  B)

Haha.. undrar om inte du och Eddi är föräldrar till Joe Cocker... eller om det var tvärtom? Ni har båda stunder då slältskapet hörs tydligt iaf! :)
Jag drömmer om att också tillhöra familjen Joe Cocker, i alla fall från tiden då han hade styrka i sin spruckna röst.   :wub:
Måste nog träna mer och hårdare! Är det Whiskey som gäller?
« Senast ändrad: 16.02.2013, 11:46:59 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad BluesBoy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Tack för den här bumpningen. :)
Mycket skön låt och förbann.....bra sång. Din röst är sjuhelve...ball. ;)

/Avundsjuk Bluesare. :p


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag vill inte bumpa den här, men va fan jag gör det ändå... :lol:
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Många bumpar är den värd!

Jag undrar vilken Van Morrison-låt jag mentalt har kopplat till passagen efter 170. Nån som kan hjälpa mig?
Är det månne "Whenever god shines his light on me" där Van Morrison sjunger tillsammans med Cliff Richard?
[mp3=200,20,0,left]http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=2824.0;attach=570[/mp3]

« Senast ändrad: 17.02.2013, 01:03:33 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google