Forum > Färdiga produktioner

Tokai - Stygga Katarina

<< < (2/6) > >>

Tokai:
Asti

Hej och gott nytt musikaliskt år själv!
Lagt upp en ny version där jag ändrat lite på gurornas balans. Den viktigaste gitarren är den med tremelo, som nu hörs bättre.

Tokai:
Gott nytt år själv MaxB - den svenske Elvis!

Saxen, ja. Hm, tyvärr är det inte jag utan ett samplat riff.

MaxB:
Den passar!

tigersoul:

--- Citat från: Tokai skrivet 01.01.2013, 00:12:18 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 31.12.2012, 17:53:43 --- I nuläget känns den lite som att något suttit med i kontrollrummet med en munk i ena handen o micken i den andra för att lägga ett laid back slaskspår.

--- Slut citat ---

:lol:

Du har så rätt så. Fast det var ett wienerbröd. Ok, fattar. Ville ha det lite laid back, men inser nu att det liksom inte passar när låten handlar om ett försök till våldtäkt.
Har ändrar lite låten, vilket gör tror jag att sången kommer fram lite bättre. Attityd? Vem är jag som sjunger i låten? Ett av "offren" för stygga Katarina, dvs en potentiell våldtäktsman? Tror inte det. Katarina själv? Knappast. Så vem? Det är här problemet ligger.
Bra synpunkter tigern!
Gott nytt år på dig!

--- Slut citat ---

Gott nytt!! skål med prima 0.3 procentigt här i sjukstugan! *hick*

Du har helt rätt där, det är klurigt hur man ska tänka, vem är berättaren? Samtidigt är det inspirerande och utmanande! Jag tänker mig nog berättaren som någon slags "allmän" o att attityden förmedlar ett extra lager som kan insinuera åt någon lämplig riktning man önskar som låtproducent/skrivare. Hur korrekt det är vetti tusan, låten är intressant o jag tror säkert du kommer få till det!

Låten har ju ganska personlig prägel som bör bevaras också så kanske än mer än vanligt får du väl ta del av våra förslag med silvervante helt enkelt o uppdatera din vision av låten på bästa sätt ;)

--- Citat från: MaxB skrivet 01.01.2013, 02:11:00 ---Den passar!

--- Slut citat ---

Så väl att jag inte ens övervägde riff sampling som första alternativ, hatten av för passningen där ;)

spacetrucker:
Gott Nytt År :)

Först tänkte jag att va e de härnuförnåt och inte min kopp te men ju längre jag lyssnar desto mer gillar jag låten. Kul och annarlunda låt

Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion