Forum > Färdiga produktioner

Tokai - Stygga Katarina

<< < (3/6) > >>

Jocke:
Tycker att musiken känns liksom färdig och låter bra (i de datorhögtalare jag har tillgång till just nu) men tycker att det här är så bra att du skulle lägga lite tid på uttrycket och attityden i sången. Bra och berättigad fråga "Vem berättar"? :)

Tokai:
Spacetrucker
och god fortsättning på dig space! Du kanske kom fram till mollackordet där låten ändrar sig? Hade varit trist att bara harva E - D hela tiden annars. Roligt att du lyssnade och gillade!

tigersoul
Jag tar alltid andras omdömen med största allvar - Ibland kanske för mycket. Får ser vad det blir av med attityden. Tack igen.

Jocke
Jo, färdig känns väl låten - som idé vill säga - men inte som färdig produkt. Därför är det så bra med Kr, att man får olika förslag på förbättringar. Lutar väl lite åt att jag på nåt sätt blir Katarinas språkrör. (Själv sjunger hon så falskt). Kul att du tycker det är bra, och att du lyssnat!

Wernborg:
Många goda idéer i denna låt.

Men....

Tycker att det blir lite för hattigt och min känsla blir att låten inte vet riktigt vart den är på väg. Det liksom stoppar upp lite för mycket och du hittar inte flytet fullt ut. Du brukar ha väldigt genomarbetade arrangemang och detta är inget undantag, bara att det inte faller mig i smaken möjligen. Kanske är det de "naiva" melodierna, att de följer ackorden för mycket som gör att jag inte faller.

Lite mixtankar:

Som Asti var inne på så blir det ganska grumligt i basen/låga mellanregistret. Tror du kan gräva ur bottnen ur gitarren ordentligt. Ståbasen sväljer väldigt mycket energi på egen hand.

På plussidan:
Gillar när låtar är arrade så som denna är. Att man liksom inte bara vevar på ackorden utan på förhand har tänkt ut vad man ska spela. Det är bra i min bok!

Texten är skön.

equality:
Det mysko stuket, arret som sådant med saxen i topp (är det du som spelar?) och texten - jättebra. Tycker du gör mer och mer helgjutna prylar, kul! Kan kanske kortas något, lite på tomgång på slutet. Slutckordet kommer lite abrupt också.

Tokai:
Wernborg
Hejsan, jag brukar ju kapa gitarrerna längst ner, men denna gång lät det ihåligt så jag ville fylla ut ljudbilden genom att medveten göra det lite mer grötigt. Men det var nog inte rätt strategi. Bättre då att lägga in kanske nåt annat instr. kanske orgel? Hade lite blåsriff på lut också. Låta gitarrerna mer spela korta riff. Just nu känns det inte optimalt. Tror jag ska spela om rubbet med ett annat arr. Tackar för bra åsikter!

equality
"mysko stuket" - är det så? Ganska old fashion egentligen väl, Bo Diddley typ, alla fall i refrängen. Nej, som sagt spelas inte saxen av mig; den består av olika samplade riff som jag jag sammanställt. Kul att du gillar texten. Håller inte riktigt med dig om slutet, men kanske har jag missat nåt i nermixningen? Låten får vila ett tag. Den behöver renoveras. Håller just nu på att hitta rätt i Cubase 7.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion