Forum > Demolåtar

Angrod - Inger det ringer (igen)

<< < (7/10) > >>

Angrod:
Lyssna gärna till den senaste versionen!!!!  :rolleyes:

Jocke:
Det är fortfarande en kul låt men det kan vara knepigt att fixa till och behålla entusiasmen - det är svårt att vara seriös och sprallig samtidigt!  ;)

Jag förstår inte riktigt synten... men har inget bra förslag på vad det skulle vara i stället - skablås? Gitarrsolot är lite lågt och jag tycker att tamburinen antingen ska ner eller matchas mot hihat eller egg i snabbare takt.

Angrod:
Jag vet! En låt blir rätt tjatig när man jobbar med den. Till slut är man så trött på den själv.  -_-

Jobbar med en ny inspelning och mix. Är för mycket reverb på denna.  :huh:

Angrod:
Nu är den äntligen här!!!!!! Den senaste, renaste versionen. Lyssna och ladda ner den nu, innan den börjar kosta pengar!  :D

Lyssnade på Jocke och har justerat tamburinen volymmässigt. Reverbet är borta och lagt till en basstämma i synthsträng-bakgrunden.

Frågan är om det distade kompet ska vara med eller inte?

Jocke:

--- Citat från: Angrod skrivet 09.02.2013, 23:02:35 ---Nu är den äntligen här!!!!!! Den senaste, renaste versionen. Lyssna och ladda ner den nu, innan den börjar kosta pengar!  :D

Lyssnade på Jocke och har justerat tamburinen volymmässigt. Reverbet är borta och lagt till en basstämma i synthsträng-bakgrunden.

Frågan är om det distade kompet ska vara med eller inte?

--- Slut citat ---

Tycker det funkar som en "working copy" och som vi skrev om - man ska inte jobba bort hela entusiasmen och inspirationen! ;-) Det finns en hel del saker man skulle kunna ha synpunkter på - är det kul eller dåligt att det är otajt i gitarrstämman, sångtagningen går i mättnad här och var och jag kommer inte överens med synten... Men, det blir kanske inte lika kul om allt skulle vara perfekt?

Jag funderar mycket i de banorna och ska spela in det här gänget framöver:
http://www.myspace.com/donaberga/music

Deras senaste platta spelades in live i köket hemma i Dönaberga... Funderar på om man alls kan återskapa den känslan när man spelar in en sak i taget...

Det var en liten parentes... tror det ger sig om du låter den vila lite... tycker den funkar så här! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion