Forum > Demolåtar

Gurano & Cykeln - Token & Galen

(1/4) > >>

Gurano:
Detta utkast är inspirerat av Dag Vags låt Tokna & Galna även om det inte finns likheter.
Lite nyårskul kanske? Någon som vill vara med och leka? sångpålägg eller annat instrumentpålägg eller rent av förlänga så det blir längre (är nu bara 2 minuter)?

Den går i 100bpm

/Gurano

Uppdaterad 2012-12-31
Här är en verre som bör få sång:
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_Biken_NewYearSofty.mp3[/mp3]

Här är en version med pålagt förslag till sångmelodi:
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_Biken_NewYearSofty_Melody.mp3[/mp3]

MaxB:
Den här idén bär absolut ditt signum. Jam på ett ackord med flera olika goa riff (bra gitarrspel). Jag känner som ofta att det är en ganska tät ljudbild där jag inte hittar luckor och därmed inte kommer på vad jag skulle kunna tillföra, varken avseende sångmelodi eller gitarr (hmm den rollen är redan upptagen av dig)  :D

Gurano:

--- Citat från: MaxB skrivet 29.12.2012, 16:54:31 ---Den här idén bär absolut ditt signum. Jam på ett ackord med flera olika goa riff (bra gitarrspel). Jag känner som ofta att det är en ganska tät ljudbild där jag inte hittar luckor och därmed inte kommer på vad jag skulle kunna tillföra, varken avseende sångmelodi eller gitarr (hmm den rollen är redan upptagen av dig)  :D

--- Slut citat ---
ja det är vad det är - ett jam som jag gjorde för typ 1,5 timme sedan. För mig är inte denna särskilt tät, men du å jag uppfattar musik helt olika - det vet vi ju :)
Helt ok om du inte vill vara med å leka men den är öppen för den som känner sig hågad - jag hör själv en massa sångmelodier och annat, men jag sjunger så dåligt så det är inte lönt, dessutom är det roligare med samarbeten när så sker! Man måste naturligtvis inte heller göra pålägg...som jag skrev så går det bra att förlänga med egna ideer som gör min grundidé mer komplett.

Vi får väl se om någon/några hakar på - annars så stannar den vid ett jam hemma hos mig - inte mer med det.

/G

Gurano:
Som sagt ... Öppet för en massa möjligheter... Om ni tycker att ett visst slingparti låter lite falskt... så är det meningen :)
Lyssna gärna flera gånger så hör ni hur jag tänker.
Shoot :D
Gurano

Gurano:
tja jag tänkte att ni kanske tyckte att mina medvetet halvfalska toner var för mycket så jag bytte ut det partiet mot slingor som inte är falska!

/G

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion