Forum > Demolåtar
Clemens- Samarbete sång & gitarr?
Jocke:
--- Citat från: palm skrivet 30.12.2012, 14:41:53 ---...jag vet vad jag vill höra men vet inte hur jag tar mig dit.
--- Slut citat ---
Så där håller nog de flesta av oss på att söka mest hela tiden... ^^
Kanske du ska starta en "Schyssta syntljud"-tråd för att inte belamra Clemens demotråd?
palm:
--- Citat från: Clemens skrivet 30.12.2012, 14:47:36 ---Ja..Ett STORT ämne och det är ju jättesvårt att svara på frågan " - Hur får du det att låta bra? " Allt hänger ihop. Blir väldigt komplext och svårt att skriva en"manual" kan jag tycka.
Det finns ju ett enklare sätt! :-) du skickar dina ljudpatchar till - prb löst *ler*
Allra bäst är nog bara att sätta igång och så tar man det vart eftersom...
Rätt! Men tror jag behöver se och höra vad andra gör och lära så. Får kolla youtube och se om där finns något.
Ett tips kan vara att skaffa så bra ljudbibliotek som möjligt.. :)
Okej du gillar inte nativ :-) är det Omnisphere som är alternativet? De andra biblioteken du nämnde är de komplement till Omnispere eller egna syntar?
Med vänlig hälsning,
Palm
--- Slut citat ---
Clemens:
--- Citat från: palm skrivet 30.12.2012, 14:54:01 ---
--- Citat från: Clemens skrivet 30.12.2012, 14:47:36 ---Ja..Ett STORT ämne och det är ju jättesvårt att svara på frågan " - Hur får du det att låta bra? " Allt hänger ihop. Blir väldigt komplext och svårt att skriva en"manual" kan jag tycka.
Det finns ju ett enklare sätt! :-) du skickar dina ljudpatchar till - prb löst *ler*
Allra bäst är nog bara att sätta igång och så tar man det vart eftersom...
Rätt! Men tror jag behöver se och höra vad andra gör och lära så. Får kolla youtube och se om där finns något.
Ett tips kan vara att skaffa så bra ljudbibliotek som möjligt.. :)
Okej du gillar inte nativ :-) är det Omnisphere som är alternativet? De andra biblioteken du nämnde är de komplement till Omnispere eller egna syntar?
Med vänlig hälsning,
Palm
--- Slut citat ---
Sorry! Skrev inlägget innan jag såg vad du skrivit :D Komplete är ju super! Skall skaffa när jag får råd :) Omnisphere har otroligt mycket bra ljud om än lite förstora ibland. Men lätt att tunna ur eller skruva lite själv. Trilian är en basplugg och RMX Stylus trumplugg
http://www.spectrasonics.net/index.php ( finns ett gäng videos om funktioner mm )
Vad som är kul är att det går att synca tex Stylus men Omnisphere, Trilian med Omnisphere osv, för en mängd olika funktioner. Finns säkert andra pluggar som är minst lika bra, men kör med dessa /C
--- Slut citat ---
Scar Fraction Studio:
--- Citat från: Clemens skrivet 29.12.2012, 14:20:36 ---Ganska färdig, men sång skulle sitta fint. Gitarr vore kul om man hittar rätt... :) Någon som känner sig manad?
--- Slut citat ---
Kan ha lite tid över i veckan.
Vad är det för typ av gitarr du tänkt dig ?
Harmoniska effekter ? El gitarr.
Eller mer plock akustiskt ?
equality:
Nästan hypnpotiserande vackert och en massa melodier flyger upp i huvudet men inget som riktigt matchar kvaliteten i din produktion. Skulle ändå vara kul att försöka.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida