Snyggt Max. Snygg början, och skön sång, fina körer.
Gillar panflöjten.
Knäppet vid ca 233 stör.
Tvärflöjt och det är visst hack i skivan 
Vilket sound i fjöjten...gillar i alla fall. 
Roffe
Det är datorprestandan som har lite problem, därav hack. Jag gillar också den här mellotronflöjtens
ljud. Kan fixa det sen på lite olika sätt... Jag försöker spela flöjten som den skulle spelas av en som spelar på riktigt, med andningspauser där det behövs.
[/quote]
Tjoho Max. Ja det blev ju inte sämre med oa körerna kan jag säga.Gospelflirten där i början gillade jag.
På slutet så kom gåshuden..Jag drar ned den här nu så du inte sabbar den helt med bas och trummor,orgel och ylande elguror
Skojade lite,den versionen kan också bli bra och fylla ett annat syfte.
Vän av ordning kanske tycker det blir segt då det händer så lite arrmässigt,precis tvärtom tycker jag.Har man en bra melodi och lyckas förmedla den med känslofull sång och ett enkelt komp - det är då man skriver historia.
Jag såg en film en gång om en snubbe som satt och skrev en låt medans han klinkade fram melodi och komp på ett piano.Låten växte fram och till slut spelade han hela låten och sjöng.Den versionen slår alla andra versioner.Låten:"Imagine"
Men det heter "Lord have mercy
on me" så jag sjunger lite galet här...

Jag gillar Ooh och Aah och hör idag att jag ska ändra lite.
(Ooh Ohh Ahh)
(Ooh Ohh Ahh)
istället för
(Ooh Ohh Ohh)
(Ahh Ahh Ahh)
Du pekar på en relevant detalj:
det händer så lite arrmässigt,precis tvärtom tycker jagDet är lätt att påverkas och fylla på mer än vad man tänkt från början om nån skriver att det händer för lite i låten. Det är viktigt att själv känna vad man vill. Och här kommer du och säger just det. För mig är det ofta enkelheten som får mig att älska en låt.
Så, med det sagt, konstaterar jag att jag ändå ska få in en enkel bas nånstans och sparsmakade trummor på något sätt, hoppas jag. Uppenbarligen skyndar jag långsamt...
Bra referens du ger, har hört den låten några gånger och gillar den!