Forum > Demolåtar

MaxB - You're gone - ny leadsång och Ooh & Aah-körer - 2013-02-27

<< < (17/19) > >>

MaxB:

--- Citat från: Jonte skrivet 23.02.2013, 10:52:19 ---Bra jobbat Max! Flöjten helt ok också - bra spel! Men jag tycker den verkar
lite hårt skuren, låter lite tunn. Hur har du micken placerad i
förhållande till flöjten?

--- Slut citat ---
Jag vet att du spelar tvärflöjt så för dig kan jag avslöja att den är en variant av mellotron-flöjt, inte den man vanligen hör, utan den som kommer från Chamberlin. Så jag spelar den på keyboardet.
Noterar samtidigt med dagens mer kritiska öron att sången är långt ifrån i mål.
Bra att ha så här enkelt piano som grund.

Asti, jag ska kolla upp tidsangivelsen på pianot. Det med orgeln ska inte vara så, ska fixas!
Men ska orgeln vara med och fräsa? Jag tror att jag vill ha med akustisk stål strängad på den senare halvan av låten och då är nog orgeln också bra att ha. Och ooh och aaah körer och bas som kommer in nån gång. Trummor?

Altsax:
Mina amatöröron hör inga ojämnheter eller skavanker. Det jag hör är mycket känsla. Variationerna i anslaget tillsammans med din röst förmedlar fantastiskt mycket känsla. Jag är faschinerad över att du trots att du sjungit så många versioner fortfarande kan förflytta dig dit, med så mycket närvaro och känsla att jag ibland får blinka lite extra.  :wub:

Tack för att vi får följa låten framåt! Jag gillar att jag kan köra tre versioner på raken och höra hur musiken växer fram. Det gör att jag bättre förstår vart du vill med låten.

Jag tyckte särskilt mycket om 0220 versionen, den förmedlar mer känsla till mig. Pratpartiet i 0222 var inte lika bra som 0220. Jag vill ha kvar ojämnheterna, för mig är det känslor. Jag vill ha kvar det trevande pianot. Jag vill att du kör "humanize" på vibratot på tvärflöjten. Det var i vibratot jag hörde att du spelade synt, inte tvärflöjt, alldeles för exakt, jag gillar ju ojämnheter - om de förmedlar något, smaken är som baken. Jag tror att om du körde vibratot på riktigt - skulle kunna klämma in mer känsla även där. Då skulle inte jag klara mig med att bara blinka lite.

Hästvideo-idén är bra! Nu när jag lyssnar och blundar ser jag hästar. Jag kan tänka mig blandat, stillbilder och video, från det hon var föl, tills hon drar sitt sista andetag med nosen i ditt knä. Om det är så att musik ska förmedla känslor - då är du proffessionell musiker!

MaxB:
Tack Josef för alla snälla saker du säger och alla tankar du delger mig.
Vet inte vad "humanizer" är så jag vet inte hur det ska göras på flöjten.
Det blir många versioner eftersom jag aldrig bli färdig.
Det blir bara ett litet steg framåt i taget, sen något steg bakåt...  :P

Jag gillade inte senaste leadsången så ikväll har jag sjungit om den.
Och i början låtsas jag att det är riktig gospel också...  :wub:

Det blev ny leadsång insjungen ikväll och jag passade på att sjunga in många Oohh och Aahh-körer då jag ändå höll på, för att höra hur det låter med såna körer istället för körer som tidigare sjöng samma sak som leaden. Håller den hittills enkel utan andra instrument tills det finns lämpliga idéer. Vill att bas ska komma in nånstans (kanske i första refrängen eller andra versen) och även akustisk kompgitarr. Kanske även orgel?
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_YoureGone_20130227.mp3[/mp3]

Roffe H:
Snyggt Max. Snygg början, och skön sång, fina körer.  :) Gillar panflöjten.  B) Knäppet vid ca 233 stör.
/Roffe H

MaxB:

--- Citat från: Roffe H skrivet 28.02.2013, 00:48:37 ---Snyggt Max. Snygg början, och skön sång, fina körer.  :) Gillar panflöjten.  B) Knäppet vid ca 233 stör.
/Roffe H

--- Slut citat ---

Tvärflöjt och det är visst hack i skivan  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion