Forum > Demolåtar

MaxB - You're gone - ny leadsång och Ooh & Aah-körer - 2013-02-27

<< < (10/19) > >>

Jocke:
Jag tycker det går åt rätt håll även om jag inte har några konkreta förslag Max! :)

Larsson:
tja max

låter kalas detta.skön 70-tals soundtrack känsla på låten
vissa fills på trummorna snubblar lite ibland..borde vara en lättsak att fixa om det är midi..

skulle du få kvinnlig kör att sjunga med i reffarna skulle detta lyfta ordentligt
(gissar jag)

iaf.. skön låt..bra sång bra spel, om en lite snubbliga fills
gott jobbat :)

Wernborg:
Några personliga tyckanden:
Munspelet ligger för nära.
Trummorna är lite stela och otajta. Konstiga fills ibland. Kvantisera hårdare och städa bland fillsen.
Orgeln tar väldigt mycket plats. Ganske gröpa ur botten lite, samt sänka något.
Virveltrumman är alldeles för hård för låten. Mest i början när arret är litet.

Det händer inte mycket i låten kompositionsmässigt. Kanske bara vända på ackorden i nåt slags stick eller så för att bryta av?

Bra uppbyggnad i arret map. dynamik. Det växer hela tiden. Bra!

MaxB:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 08.01.2013, 12:13:31 ---Trummorna,,Såg att du spelat själv och då det är midi,så är det ju lätt fixat.Sen tycker jag orgeln låg lite för högt i volym på slutrakan,den tog över lite för mycket.

--- Slut citat ---
Litet problem det här med att spela trummorna själv. Jag har svårt att få nån svängighet.

--- Citat från: Jocke skrivet 08.01.2013, 20:14:17 ---Jag tycker det går åt rätt håll även om jag inte har några konkreta förslag Max! :)

--- Slut citat ---
Tack Jocke. Man hoppas alltid på en positiv progress men det går i så fall sakta framåt i små steg.

--- Citat från: Larsson skrivet 08.01.2013, 22:36:11 ---vissa fills på trummorna snubblar lite ibland..borde vara en lättsak att fixa om det är midi..
skulle du få kvinnlig kör att sjunga med i reffarna skulle detta lyfta ordentligt
(gissar jag)
iaf.. skön låt..bra sång bra spel, om en lite snubbliga fills

--- Slut citat ---
Tack! Trummor snubblar... Kvinnlig kör, tja kanske det. Får se om jag hittar nån då det är dags.

--- Citat från: Wernborg skrivet 08.01.2013, 23:05:11 ---Några personliga tyckanden:
Munspelet ligger för nära. Trummorna är lite stela och otajta. Konstiga fills ibland. Kvantisera hårdare och städa bland fillsen.
Orgeln tar väldigt mycket plats. Ganske gröpa ur botten lite, samt sänka något.
Virveltrumman är alldeles för hård för låten. Mest i början när arret är litet.
Det händer inte mycket i låten kompositionsmässigt. Kanske bara vända på ackorden i nåt slags stick eller så för att bryta av?
Bra uppbyggnad i arret map. dynamik. Det växer hela tiden. Bra!

--- Slut citat ---

Innan tipsen har jag redan gjort nedanstående fix-mix. Ska kolla igenom dessa goda tips också. Eq:a orgel hmm...
Nu e de lite tajt med tid nån vecka så jag får troligen låta den mogna och ta upp den efter det. Tack för alla stöd på vägen!

Fixat virveln på de partier där den var för svag i förra versionen. FÖrsökt ta bort en del snubbel på fillsen men vet inte om jag lyckats. Pratade med en trummis ikväll som kanske vill lägga... 
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_YoureGone_20130108.mp3[/mp3]

Jocke:

--- Citat från: MaxB skrivet 08.01.2013, 23:58:50 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 08.01.2013, 20:14:17 ---Jag tycker det går åt rätt håll även om jag inte har några konkreta förslag Max! :)

--- Slut citat ---
Tack Jocke. Man hoppas alltid på en positiv progress men det går i så fall sakta framåt i små steg.
...
Innan tipsen har jag redan gjort nedanstående fix-mix. Ska kolla igenom dessa goda tips också. Eq:a orgel hmm...
Nu e de lite tajt med tid nån vecka så jag får troligen låta den mogna och ta upp den efter det. Tack för alla stöd på vägen!

Fixat virveln på de partier där den var för svag i förra versionen. FÖrsökt ta bort en del snubbel på fillsen men vet inte om jag lyckats. Pratade med en trummis ikväll som kanske vill lägga... 
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_YoureGone_20130108.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---

Tycker det känns som det hänger ihop mycket bättre nu! :) Ibland får man låta det ta tid för att låten förtjänar det. ^^ Lite snubbel på fillsen kvar och jag tycker framför allt att du ska lägga en stund på den efter munspelssolot så övergången blir riktigt snygg! :) Jag hade sänkt gitarrkompet i det glesa partiet. Det är otroligt snyggt som "texture" men blir lite tjatigt när det är så dominerande... På det stora hela känns det som att bitarna faller på plats! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion