Forum > Demolåtar

MaxB - You're gone - ny leadsång och Ooh & Aah-körer - 2013-02-27

<< < (6/19) > >>

MaxB:
Tack för hjälp. Jag hoppas få tid ikväll att lägga körer på de ställen där orgeln kommer in (refrängerna typ). Kanske läge att sänka orgeln en aning där - eller kanske sången kommer fram bättre med hjälp av körerna. Jag vill också att kören ska gråta på ett ställe... men vet inte om jag klarar att lägga det som tänkt.

Nu blir det till att sitta och sjunga i bilen på väg hem.

Jocke:
Åhh... du har så mycket snygga grejer här!  B) Du kunde jobba lite mer men volymen på orgeln - det är otroligt snyggt när den kommer in men trummisen verkar inte riktigt med på det där... Jag vill ju höra "smack" på heltakten när låten drar igång "på riktigt"! :)

Dividend:
Jag tycker arret är snyggt, men att det hela förstörs av sånginsatsen. Det är en sak om man vill skämta till det på fyllan (sådana låtar har jag också lagt upp), men inte med den här texten och de känsligt lagda instrumenten. Nu  inte sagt att du är full, men det svajar och spricker och låter ibland som du sitter och krystar på toa. Inget illa ment.

Du bör ta om det här ett par gånger.

Eddi:
Alltså jag vill ju så gärna kommentera låten och den är helskön - var har du hittat texten - från dig själv? I så fall den bästa du gjort. Skulle jag välja att ta med mig något av arret till en öde ö så skulle det absolut vara orgeln med en något lägre volym och munspelet - något av det bästa jag har hört även det.

Och så kommer vi in på det som Div är så rättfram med - rösten är inte bra till 100% och jag har sagt vad jag tycker jag tror det beror på (vid sidan av tråden) och det är att du tar i från tårna för du vill ju att det här ska vara det finaste du gjort - det blir fel - du låter för allvarlig och gutural speciellt i början på fraserna - du borde tänka på vårens första mjukglass istället och le när du sjunger - då blir det rätt. Den talade delen lider av samma komplex - var inte så förbenat allvarlig - smajla o var glad så blir detta skitbra :D

MaxB:

--- Citat från: Jocke skrivet 03.01.2013, 18:48:53 ---Åhh... du har så mycket snygga grejer här!  B) Du kunde jobba lite mer men volymen på orgeln - det är otroligt snyggt när den kommer in men trummisen verkar inte riktigt med på det där... Jag vill ju höra "smack" på heltakten när låten drar igång "på riktigt"! :)

--- Slut citat ---

Tack för påpekande. Det ger mig två-tre idéer angående orgeln, efter tips från dig och andra. Ett är liite lägre volym på orgeln då den spelar med mest volym, ett annat är att som jag tolkar det du säger, trixa med orgelvolymen mer, fläska på, dra ner fläska på igen, mer än jag gör nu. Och det tredje är att göra mer än bara leka med palmsmear och spela ackord och leka med lesliet - att även spela en del meloditoner högre upp på keyboardet. Kanske hinner det ikväll...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion