Forum > Demolåtar
MaxB - You're gone - ny leadsång och Ooh & Aah-körer - 2013-02-27
MaxB:
Här är ett generellt svar till alla goda tips jag fått.
Mupptrixat med volymnivåer, bl.a. höjt hammondorgeln kraftigt och sänkt gitarrerna.
Mer diskant på kompgitarrerna (skurit bas).
Tagit bort introdelen med otajta guror helt. Det introt kommer nångång användas i en egen låt.
Tigersoul du skrev något om basen. Har inte ändrat mer än eq på den men han kanske en riktig bassist på gång till den här låten...
Mera fills på drums finns nu men jag stör mig på den halvöppna hihaten, så den måste med tiden bort.
Några break och stick har det inte blivit, bara tagit bort det långa introt. Har inte hunnit göra något nytt intro ännu.
"Bumligt" i bas och gitarrer kanske är åtgärdat med lite eq här och där?
Att sången låter mikad PA vet jag inte hur jag kan eller ska åtgärda?
Asti, synthen i början var lite malplacerad, håller med, ett minne blott!
Har inte lagt in några körer ännu.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_YoureGone_20130102_wavehammer.mp3[/mp3]
Tacksam för fler synpunkter eller korrigeringar!
Ola:
Halloy tycker låten och ljuden är bra
förutom trummorna,, som är statiska och tråkiga och mindre bra ljud
mycket jobb återstår med dem.
tycker att riktiga trummor skulle göra susen på denna låt.
känns som att du ska kolla med lite kr trummisar :)
jag hoppas du får napp. för jag vill få höra låten med riktiga o bra trummor
Mvh ola
tigersoul:
Bra Max, riktigt bra! Klar förbättring på flera plan. Är det förresten bara jag som hör några mindre otajtheter på kompgitarren främst i början innan det drar igång? Det är inga stora grejor! Skulle kanske också peta upp sången 1db eller så när orgeln kommer in, men bara då.
Riktigt schyst! :wub:
Asti:
Tycker också det är bättre nu! Men kanske orgeln ligger lite för högt i mixen...?
Sången ska nog upp en aning när orgeln kommer in.
Jättesnyggt i början med den försiktiga, kompande elgitarren!
/Asti
tigersoul:
--- Citat från: Asti skrivet 03.01.2013, 13:37:12 ---Tycker också det är bättre nu! Men kanske orgeln ligger lite för högt i mixen...?
Sången ska nog upp en aning när orgeln kommer in.
Jättesnyggt i början med den försiktiga, kompande elgitarren!
/Asti
--- Slut citat ---
Orgeln kan behöva ner, men det kan också bli perfekt med sången upp bara ;) Var lite så jag tänkte men kanske skulle förtydliga det, sång+ ev orgel - om det inte blir perfa efter nivåförändringen ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida