Forum > Demolåtar
Håkan Nilss & The Flying Saucers. Delvis ny version, nr 2
Håkan Nilsson:
Håkan Nilsson: sång, 2 ggr elgitarr, 2 ggr körsång.
Tomas Persson: trummor.
Ted Hammarlund: elbas
Rune Bertilsson: orgel
Håkan Nilsson:
Vet inte hur jag ska skruva till ljudet på refrängerna, det låter bättre på verserna.
Körsången på ref vete fan om jag gillar. Kanske borde jag ta bort den?
BluesBoy:
Leadsången försvinner på refrängen; dra ned kören.
Orgeln är för stark (om det nu inte är det du vill åstadkomma)
Det låter lite rörigt med så mycket dist och det mesta är i mitten. Lägg ut gitarrerma helt vä/hö.
Gillar i övrigt låten och trumljudet. :)
Håkan Nilsson:
--- Citat från: BluesBoy skrivet 26.12.2012, 20:25:52 ---Leadsången försvinner på refrängen; dra ned kören.
Orgeln är för stark (om det nu inte är det du vill åstadkomma)
Det låter lite rörigt med så mycket dist och det mesta är i mitten. Lägg ut gitarrerma helt vä/hö.
Gillar i övrigt låten och trumljudet. :)
--- Slut citat ---
Menar du att lägga leadgitarren helt åt ena hållet? En sån mix tycker jag är skitjobbig att lyssna på... Den här gitarren har ett kombinerat ping-pong/normal delay så jag vill ha den ungefär i mitten, bara aningen åt vänster, då riden plingar på till höger. Gitarrerna spelar så olika dessutom så det funkar inte bra att panna helt, då skulle det bli helt tyst bitvis på gitarr i ena kanalen.
Håller på o bökar med det nu, har fått den brötigare gitarren ljusare nu. Gör mindre "åkningar" med kanalvolymerna. Mindre av den brötigaste gitarren, körsången väldigt svag...
Gurano:
Håller med Bluesboy ang orgeln - för hög.
Tycker oxå att ljudbilden är lite instängd och grötig - kan kanske bero på all dist??
Annars en behaglig bluesrocklåt.
/Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida