Kontrollrummet

emser - falling down

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
En dag, en låt. Pga tidspress så bestämde jag mig för att klämma ut en låt från inget till allt under denna vackra torsdag.
Försökte ladda upp i skiss forumet men det funkade inte så jag plågar er här istället. :)

/And


LÅTNAMN: falling down
ARTIST/GRUPP: emser
GENRE: pop
LÅTLÄNGD: 3.30
KOMPOSITÖR:emser
PRODUCENT:emser
EV. MEDVERKANDE:emser
INSPELNINGSÅR: 2007-03-01
FORMAT: mp3
« Senast ändrad: 10.02.2008, 01:16:40 by tsmalmbe »


Utloggad Assar

  • Frånvarande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 251
  • W H A T E V E R
    • Visa profil
    • Assar
  • Soundcloud: assarandersen

DåligtGehör

  • Gäst
För att vara så kort tid är det imponerande med tanke på utförande, ljud och allt.

Riktigt stunsig och energisk grej det här. Många schyssta inslag som puttrar på i grytan. Har inga direkta klagomål eller förslag utan litar på att du förädlar den i den mån det behövs. Bra!



Utloggad carl cadello

Hade det här varit en skiva hade jag köpt den och jag har inte köpt en skiva sen.... ja det är flera år sedan.  B)


Om jag fortsätter såhär får jag nog lite karma i alla fall ;-)

Men jag tycker det är skitbra!!!


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Hej emser

instrumenet låter frächt men sången o melodierna känns lite som rutin,, Bra men inte bäst , tänkt i din höga standard.
i slutet tar du ut det i 4takter ta med det i hela låten i ställer o skapa munsikhistioria i stället
Allt gott

//ynot
att leva är att dö


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil

Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
För att vara så kort tid är det imponerande med tanke på utförande, ljud och allt.

Riktigt stunsig och energisk grej det här. Många schyssta inslag som puttrar på i grytan. Har inga direkta klagomål eller förslag utan litar på att du förädlar den i den mån det behövs. Bra!



Tackar, nu har jag förädlat den lite.

/And


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Hade det här varit en skiva hade jag köpt den och jag har inte köpt en skiva sen.... ja det är flera år sedan.  B)


Om jag fortsätter såhär får jag nog lite karma i alla fall ;-)

Men jag tycker det är skitbra!!!

Jag köper inte heller skivor, det är billigare och roligare att göra musiken själv :)
Tack för tycket.

/And


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Hej emser

instrumenet låter frächt men sången o melodierna känns lite som rutin,, Bra men inte bäst , tänkt i din höga standard.
i slutet tar du ut det i 4takter ta med det i hela låten i ställer o skapa munsikhistioria i stället
Allt gott

//ynot

Ha ha... ja musikhistoria lämnar jag till folk med ambitioner :)

Tackar


/And


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Citera
Jag köper inte heller skivor, det är billigare och roligare att göra musiken själv

LOL!

Öhum, angående låten så gillade jag att du använder ordet "linger", senast jag hörde det så var det nån hob eller trollkarl.
Sen hörde jag att det kanske snarare är "lingerie"... haha.  :D Uttalas det som "linger-eye"? "langerej" trodde jag det var. Va fasen! Jag fattar inte vad du sjunger...  :D
I vilket fall som helst är det en bra låt. Gillar speciellt trudellutten (består av 7 noter tror jag) som "svarar" i refrängen när du sjungit en versrad.

/Per
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Citera
Jag köper inte heller skivor, det är billigare och roligare att göra musiken själv

LOL!

Öhum, angående låten så gillade jag att du använder ordet "linger", senast jag hörde det så var det nån hob eller trollkarl.
Sen hörde jag att det kanske snarare är "lingerie"... haha.  :D Uttalas det som "linger-eye"? "langerej" trodde jag det var. Va fasen! Jag fattar inte vad du sjunger...  :D
I vilket fall som helst är det en bra låt. Gillar speciellt trudellutten (består av 7 noter tror jag) som "svarar" i refrängen när du sjungit en versrad.

/Per

Jepp "Linger" som i hänga kvar. :)

/And


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Känns rätt hårt komprimerat det hela. Fast det är rätt coolt. Gitarrsticket är lite satisfaction (nåt jag fick kritik för i nån låt)
Stämsången sitter bra.
Kvalitet á la emser, helt klart.


Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Känns rätt hårt komprimerat det hela. Fast det är rätt coolt. Gitarrsticket är lite satisfaction (nåt jag fick kritik för i nån låt)
Stämsången sitter bra.
Kvalitet á la emser, helt klart.

Ja, typ världens mest rippade gura riff :)

Låna och bygg om.

Måste dock säga att jag inte tänkte på det förrän du skrev det.

Tack


/And