Forum > Demolåtar

Henrik o MaxB - Carmalita

<< < (4/5) > >>

MaxB:
Henrik, nu har du tagit 5 av 16 platser på demoutrymmet på första sidan (33%) på kontrollrummet.
Hejda sig lite nu och invänta kommentarer och tips. Ta inte andras platser ifrån dem!  :P

Den här gillade jag i alla fall. Men som du kan se är det inte så många andra som hunnit kommentera. Funkar inte om du sprutar ut nya grejer och lägger upp hela tiden, so hold your horses!

Själv försöker jag komma på hur jag ska bygga upp en gammal låt som jag vill göra en nyinspelning av men vet inte hur jag ska hantera. Det var ursprungligen ett gitarrbaserat riff och blev sen en pianoballad-grej.

Nu försöker jag komma på hur jag ska få de idéerna att smälta samman. Inte det lättaste men det är intressant och kreativt.

Asti:
Bra colab! Svänger fint och bra sång av Henrik!
Kanske en kör på rätt ställen skulle förstärka ytterligare..?
Har inte hört Warren Zevons version tyvärr, så jag kan inte göra en jämförelse...
/Asti

bow35:
MaxB: Tips taget.

Asti: Tack och Tack för kommentar. Vet dock ej hur man gör körer

Wernborg:
Kör är enkelt. Sjung en gång till bara. Vill du krångla till det så väljer andra toner också, men det är inte nödvändigt.

Kul colab!

bow35:
Wernerborg: En fågel gör väl ingen vår. Tror jag skulle få sjunga in minst tre ggr till för att få en kör. När jag såg en trubadur uppträda här om sommaren hade han en manick som gjorde kör på hans sång!!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion