Forum > Demolåtar
Eddi - Unfairness
Mein:
Bra grundgrej men blir lite osäker om du vill åt Beatles-håller eller Lisa Ekdal. :)
Jag skulle vilja höra denna med nån typ av lite vandrande basgång i fjärdedelar och sen kanske nån typ av mellotron som gnekar i bakgrunden. Lyft upp Oboen mer och gör en grej av den liasom.
Vad gäller ljudet så ta bort 'headroom' på trummorna en hel del, skita ner med 'analoga' pluggar typ kompressorer och tapesimulator.
Eller så glömmer du bara mitt svammel och får fram nåt som förmodligen låter bättre. :)
/Mein
Eddi:
--- Citat från: Mein skrivet 23.12.2012, 00:33:30 ---Bra grundgrej men blir lite osäker om du vill åt Beatles-håller eller Lisa Ekdal. :)
Jag skulle vilja höra denna med nån typ av lite vandrande basgång i fjärdedelar och sen kanske nån typ av mellotron som gnekar i bakgrunden. Lyft upp Oboen mer och gör en grej av den liasom.
Vad gäller ljudet så ta bort 'headroom' på trummorna en hel del, skita ner med 'analoga' pluggar typ kompressorer och tapesimulator.
Eller så glömmer du bara mitt svammel och får fram nåt som förmodligen låter bättre. :)
/Mein
--- Slut citat ---
Harrrre jösses är det det enda valen jag har Lisa Ekdahl eller Beatles. Jag passar på den känns det som.
Jocke:
--- Citat från: Eddi skrivet 23.12.2012, 01:28:43 ---
Harrrre jösses är det det enda valen jag har Lisa Ekdahl eller Beatles. Jag passar på den känns det som.
--- Slut citat ---
Såg du den gratis distpluggen jag länkade under julklappar? :lol:
Eddi:
--- Citat från: Jocke skrivet 23.12.2012, 01:35:27 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 23.12.2012, 01:28:43 ---
--- Slut citat ---
Såg du den gratis distpluggen jag länkade under julklappar? :lol:
--- Slut citat ---
Jo jag har laddat hem den men jag återfinner inte den i Cubase vete fasen var den tog vägen - jag laddade ner både vänster och höger men som sagt jag finner de inte.
Jocke:
Hittade min under Program/Native/VST32 - typ så...
Ska kopieras till VSTpluggins under Program/ Steinberg/Cubase/... om du kör det alltså... ;-)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida