Kontrollrummet

Roffe H - The Jazz Circle

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
En låt som jag på halvfärdiga kallade "Jazzvals" men det var inget bra namn på låten, eftersom det inte var någon vals.   :wacko: Här kommer den som färdig under sitt nya namn "The Jazz Circle"
/Roffe H :)

------------------------------------------------------
LÅTNAMN: The Jazz Circle
ARTIST/ KOMPOSITÖR /MEDVERKANDE: Roffe H
GENRE: Jazz
LÅTLÄNGD: 3:41
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3

------------------------------------------------------
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Där ser man vad ett namnbyte kan göra :) Ingen vill gå med i cirkel. Skön låt som istället bör heta Breakfast at Tiffany’s visserligen finns redan en sådan låt av Deep Blue Something men den här passar bättre.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad BluesBoy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Laid back och mysigt. Skönt att lyssna på. :)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tack för lyssning Eddi & BluesBoy. Tyckte det passade bra nu till jul med "cirkel" ...Nu går vi runt kring enebusk och julgran och allt vad det kan vara!  :D

Nu e' det Jul igen! /Roffe H  :wacko:
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Skönt detta Roffe.

Tror jag missade låten i den andra tappningen.Riktigt nice liten jazz historia,bra mixat också.

Mike


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Skönt detta Roffe.

Tror jag missade låten i den andra tappningen.Riktigt nice liten jazz historia,bra mixat också.

Mike

Tack Mike... :D :D
Gillar er senste ide´, Killing lies, cool!  B)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)