Forum > Demolåtar

Jocke - Moving on.

<< < (4/7) > >>

tigersoul:
Min upplevelse att kliva in i sångens värld från att ha varit "en sån som inte sjunger" är väl att det dels måste finnas någon grund där, men sen är det mycket öva öva öva som gäller o det finns mycket teknik att lära sig som gör stor skillnad!

karl:
Like you voice.....speciellt pratvoicen som känns mer "ledig". annars skulle mitt förslag vara att arra till låten med lite mer sound som täcker upp mera kring sången i verserna och kanske höja bpm:en en aning för att åstakomma ett tryggare sväng....keep up

karl

Jocke:

--- Citat från: equality skrivet 21.12.2012, 02:02:53 ---Det verkar som du håller igen på sången och skillnaden blir så tydlig mot pondusen när du pratar. Sjung ut karl!  :) Skit i grannar och katten. Skönt groove och jag tänker lite på Eric Burdon and the Animals (så jädra gammal är jag).

--- Slut citat ---

Ja, det stämmer säkert. I det pratade var jag ju tvungen att tänka till och prova mig fram. Det får nog bli några omtagningar när det står klart vad det ska bli av det här...^^  Härligt att "groove-arbetet" funkar! ;-) Animals ja... har väl inte riktigt lika gedigen erfarenhet som du men minns att de fanns i storasyrrans skivback så nog har de spelats (i ett hem nära mig...). :)

--- Citat från: tigersoul skrivet 21.12.2012, 12:12:23 ---Min upplevelse att kliva in i sångens värld från att ha varit "en sån som inte sjunger" är väl att det dels måste finnas någon grund där, men sen är det mycket öva öva öva som gäller o det finns mycket teknik att lära sig som gör stor skillnad!

--- Slut citat ---

Öva... :(  Menar du på fullt allvar att jag måste lämna det kaos som styr mig?  :P Skämt åsido - så klart måste man öva och lära sig tekniker för andning och allt möjligt om det ska bli toppresultat - så här långt är jag jätteglad för att det alls blev lite "trallat"! ;)

--- Citat från: karl skrivet 21.12.2012, 13:02:30 ---Like you voice.....speciellt pratvoicen som känns mer "ledig". annars skulle mitt förslag vara att arra till låten med lite mer sound som täcker upp mera kring sången i verserna och kanske höja bpm:en en aning för att åstakomma ett tryggare sväng....keep up

karl

--- Slut citat ---

Tack Karl! :) Vi får väl se vad som händer med detta... tror det behövs fler ord innan jag börjar meckla med arr, tempo och fills... Gott att få "gillning" av dig! :)

bjurte:
JA den där sången behöver du ju inte skämmas över..
Kanske inte att vi hör en ny stjärna a'la saligt bortgångne Ronny James Dio (R.I.P)
Men nog hör jag potentsial till en sångare som kan stå på 'egna ben' med lite övning.
Låten annars då,jo jag tycker mig höra lite av Skägg-Tomtarna från TEXAS (Go Jul)
låt 'Sharp Dressed Man' i verrsiffandet.. ;) inte för att det låter plagiat,men viss släktskap i alla fall..
Annars råder jag dig att titta lite extra i Bottenvåningen.. Där finns mycket att städa i..
Trodde först jag hade kommit åt "Loudness-knappen" (Gud förbjude :o ) , men så var icke fallet.
Skär lite där och allt sitter som en Tomte-luva... ;)

Ho-Ho-Ho..

Jocke:

--- Citat från: bjurte skrivet 21.12.2012, 17:43:32 ---JA den där sången behöver du ju inte skämmas över..
Kanske inte att vi hör en ny stjärna a'la saligt bortgångne Ronny James Dio (R.I.P)
Men nog hör jag potentsial till en sångare som kan stå på 'egna ben' med lite övning.
Låten annars då,jo jag tycker mig höra lite av Skägg-Tomtarna från TEXAS (Go Jul)
låt 'Sharp Dressed Man' i verrsiffandet.. ;) inte för att det låter plagiat,men viss släktskap i alla fall..
Annars råder jag dig att titta lite extra i Bottenvåningen.. Där finns mycket att städa i..
Trodde först jag hade kommit åt "Loudness-knappen" (Gud förbjude :o ) , men så var icke fallet.
Skär lite där och allt sitter som en Tomte-luva... ;)

Ho-Ho-Ho..

--- Slut citat ---

Det verkas vara på ett synnerligen muntert humör - har det månne redan smuttats på glöggen?  :P

Roligt att höra att sången inte var en fullständig katastrof - vi får väl se hur det blir med övningen!^^ Jaså, det är ZZ-top som kommer och skrämmer barnen i år? De var iaf inte här när jag petade ihop detta men med lite mer dist tror jag att jag är med på hur du menar... tack för lyssning och synpunkter! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion