Forum > Färdiga produktioner
dede+Valdez+Wernborg - Vintervargar
DåligtGehör:
Idéen är det inget fel på men trummorna tycker jag inte är hundra. Förför allt för mycket crashar. Sen känns trummspelet rätt styltig och stelt överlag.
Tveksam till vissa syntljud; "kör" och bas.
Synd att rösten känns lite instängd och dov. Annars är det fint och övertygande uttryck.
Lite väl mycket spinkljud på gitarr? (i detta sammanhang)
Vallhagen:
...men visst doftar det Eva Dahlgren när hon var som bäst:)
Som några har sagt, fippla med trummorna lite och mixa sången. Annars finns lagom mycket luft tycker jag; instrumenteringen är balanserad o bra.
Som den ligger nu är den bra, och den kan bli RIKTIGT bra med lite rivande runt rätt reglar (obs alliteration).
Gott jobb!
equality:
Kul att höra Valdez på svenska. Gillar pratsjunget, bra jobbat! Texten är lysande. Det är originellt och fantasifullt på alla sätt. Trummorna som sagt och lite konstigt ljud på sången överlag lite platt midiljud men arret är himla spännande. Kämpa på! Intressant att följa denna.
mahan:
Jojjo!
Trummorna sticker ut med en viss simpelhet i både sound och spel, lixåm ett planlöst crash och boom användning, testa fast att plocka bort virveln helt, där finns alldeles tillräcligt med annan perkussion. Och sångsoundet måste fås klarare mot alla andra klara gitarr och cymbalsound, annars drunknar det. Och så måste det ju vara i misstag när den fruktansvärda "kören" eller vargarna brummar till vid 2:35 och framåt...sticker ut bådde nivå och soundmässigt.
Sådär, nu var den låten ihjälsågad! :P
Alltså kommer att bli hur bra som helst, en hel del små nya detaljer,
grönt ljus för vargarna :D
h. JOhan
Larsson:
ja verkligen teatraliskt..undrar om det inte skulle funka med typ grungelizer på rösten
så att det låter taget från någon riktigt gammal skiva..för sång ljudet låter redan lofi som det är
och antingen mer jobb på att få till trummorna,eller kanske byta ut dem mot typ en 909 istället
för att ge ännu lite mer skruv på det hela!
det var mina spontana tankar..ovanlig låt iallafall
gillar de slideande synth ljuden i bakgrunden!:)
mvh
Larsson
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida