Forum > Färdiga produktioner
dede+Valdez+Wernborg - Vintervargar
dede:
Tack för alla värdefulla synpunkter. Jag suger åt mig. En ny version lär dyka upp omsider!
;) :)
Wernborg:
Kul.
Jag nämnde att jag inte fattade nånting av låten när jag spelade in gitarren. Det gör jag fortfarande inte. :lol: (Du har möblerat om gitarrspåren lite va? Blev bra.)
Leslieeffekten blev sådär tycker jag.
Jag gillar Larssons idé att smutsa ner sången ytterligare. Kör på det!
djonas:
Jaha det är så här det blev. :D
Det låter ju bra det här. Snyggt gitarrspel av Wernborg...passar väldigt bra in.
Sången är ju inget att klaga på direkt, gött sjunget, men däremot sångljudet...det låter som om Valdez är instängd i ett flaska nedstoppad i en toalettstol :lol:...no offense...det kanske är meningen att det ska låta såhär men det hade känts bättre om sångljudet var lite klarare.
Trumljudet är ju inget att hurra för direkt men det passar rätt bra ihop med resten av ljuden som iofs låter GM men som ändå är lite charmiga just i den här låten. B)
En väldigt speciell låt vilket ni ska ha cred för.
Mvh / djonas
tsmalmbe:
Phantom of the Opera var det ju. Nåja, låten är intressant, lite svårlyssnad, men det kanske var meningen.
Kommentarer:
- Sången skulle behöva ett höj i övre frekvenserna, nu låter det mycket dovt.
- Trummorna låter livlösa. Mera reverb eller delay eller nånting. Ordentlig eq, mera bas i bastrumman, mera bite i virveln.
- Skulle kanske kunna mixas så att de "intressanta" grejerna skulle stiga mera framåt
- Jämnare sångmix? Skulle bli mera balanserat, mindre kaotiskt. Det "rätta" kaoset skulle få plats med andra ord.
Bra insats.
dede:
Det är nu två år sedan jag lade upp detta. Och lovade att komma igen. Vilket jag inte gjort, Detta är den sista inspelning jag gjort. Jag ville verkligen göra den bättre. En kombination av krachade datorer och allt för mycket vin, spektakulära - eller inte - skillsmässostrider, ochatt fokusra på ett idiotjob.
Skit, jag lurar mig igen!
One of these days!
Svante
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida