Forum > Färdiga produktioner
Plinka: Julhealing
Plinka:
Puh, fick ett ryck igår, efter en idé, att plötsligt bidra med en låt till juleljud :D Snabba ryck...!
Titel: Julhealing (med healingmantrat Ra Ma Da Sa...)
Resten av texten: Plinka
Sång, stämmor, musik, arr, prod: Plinka
Del av kör: Katarina Johansson
Låtlängd: 6,30 min
Uppdaterad version, då både Katarina och Tanja körar, samt kompressor på sången:
Julhealing
Jul oh juleljus
omslut mig
omslut var och en, var och en
Ra Ma Da Sa
Sa Se So Hung ://
Jul oh juleljus
omslut mig
omslut var och en, var och en
Tiggaren, änkan och barnen,
enslingen, sjuklingen och tjuven!
Omslut mig.
Låt oss alla enas
låt oss alla helas
låt oss alla renas
i kärlekens ljus
Jul, jul, juleljus, omslut oss.
Ra Ma Da Sa
Sa Se So Hung...
MaxB:
Det är en lång naturhälsning det här, på ett språk jag ej riktigt förstår.
Skönt att höra lite obi dobi doo!
Min dotter skrattade då jag berättade för henne att det finns en tjej på kontrollrummet som har hoppande ägg, jag menade frigående höns.
Jag vet inte vad som är bäst, få som sitter i gemensam bur eller flera som är frigående och då blev det hoppande ägg (frigående). Hon såg framför sig hur äggen är ute i snön och hoppar och åker utför i en pulkabacke, om än en aning försiktigt, med tanke på omständigheterna...
Asti:
Stämningsfull jullåt!
Fin sång och finurligt arrad!
Själva stämsången upplevde jag lite "gäll" vid något tillfälle, men kanske kan
justeras enbart med lite lägre volym där.
/Asti
tigersoul:
Här var det stämningsfullt o mysigt, lite healing till jul lär väl minst sagt gå åt! Instämmer Asti om stämsången som blir lite skarp här o var, men några snabba envelopes så är nog det ordnat ;)
Jocke:
Stämningsfullt! :)
--- Citat från: MaxB skrivet 20.12.2012, 08:08:41 ---...
Min dotter skrattade då jag berättade för henne att det finns en tjej på kontrollrummet som har hoppande ägg, jag menade frigående höns.
Jag vet inte vad som är bäst, få som sitter i gemensam bur eller flera som är frigående och då blev det hoppande ägg (frigående). Hon såg framför sig hur äggen är ute i snön och hoppar och åker utför i en pulkabacke, om än en aning försiktigt, med tanke på omständigheterna...
--- Slut citat ---
:lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida