Forum > Demolåtar
Fattig bonddräng, nu med visp-trummor, ny tamburin o bättre ljud.
1up:
Tycker det är riktigt bra och fint. Tamburinen? är det som stör för mig i ljudbilden. Kolla av nivå/rytmikfigur och ev. EQ cut vid ~4000 Hz. Då tror jag det blir mer behaglig lyssning och öppnar upp något med.
Trevlig låt, synd om bonden. :)
Håkan Nilsson:
--- Citat från: 1up skrivet 30.12.2012, 14:27:15 ---Tycker det är riktigt bra och fint. Tamburinen? är det som stör för mig i ljudbilden. Kolla av nivå/rytmikfigur och ev. EQ cut vid ~4000 Hz. Då tror jag det blir mer behaglig lyssning och öppnar upp något med.
Trevlig låt, synd om bonden. :)
--- Slut citat ---
Tackar, tackar. Den här verkar verkligen beröra de flesta, jag har börjat spela den live oxå, alla verka älska låten. Perfekt att köra mellan rocklåtarna.
I senaste mixen har jag höjt elbasen.... Tamburinen gillar jag själv, hur den blev i volym nu, nja, drar jag ner den mer blir låten tråkigare, det får inte bli för soft tänker jag, det ska vara lite logdans över det hela. Jag har börjat mastra med andra grejer, den här har varit bra att öva på.
Jag ska lägga ut en version av den helt utan sång oxå så kan alla sjunga själva om ni vill. Svårt men kul efter några öl kanske.
Håkan Nilsson:
Nu har jag spelat visp-virvel
o lagt om tamburinen på den här. Mixat med bättre lyssning. Blir förvånad själv hur bra det kan låta. Man hör visparna lite extra som en liten skallerorm i breaket efter "till sist ska jag dö"...
Det är MP3an i första inlägget som gäller. :D
Jag har med hjälp av de som haft bättre lyssning o förstånd än jag kommit på att alla mina mixar haft en puckel med logmidd runt 350 hz, det har gett en ful hårdhet. Nu har jag köpt svinbra öppna referenslurar Sennheiser HD 600 och även justerat monitorerna, höjt volymen på midelementen. Så nu får jag samma ljud i lurar o monitorer. Dessutom har jag börjat refernslyssna väldigt mycket på modernare country med superljud så jag fått ett bättre hum o hur mycket lågbas man ka ha med. Ljudkvaliten på mixarna har tagit ett stort kliv upp nu tycker jag själv. Fy fan vad timmar jag hållit på oxå för att komma nån vart...
Roffe H:
Gillar! Snyggt jobbat , en trevlig visa. :D :) :D
/Roffe H
MaxB:
--- Citat från: Roffe H skrivet 12.03.2013, 16:07:24 ---Gillar! Snyggt jobbat , en trevlig visa. :D :) :D
/Roffe H
--- Slut citat ---
Lite för mycket bas i mixen tycker jag. Lyssnar i slutna lurar som jag tycker är synnerligen rättvisande.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida