Forum > Demolåtar
Roffe H - Visa för två saxonfoner
Roffe H:
Detta blir troligen mitt sista bidrag på KR för i år...för nu börjar julstöket på allvar. Jätteroligt forum KR, fantastiskt kreativt och trevlig stämning. Vill också passa på att önska alla en God Jul och Ett Gott Nytt År! :D
:) Ho, ho! Roffe H :)
Asti:
Sköna saxtoner igen här! Lugn, soft låt som faller mig i smaken.
Gillar bäst när du spelar försiktigt och lite "trevande" och liksom ibland mest antyder vissa toner.
Tror att du kunde sära på saxofonerna lite i stereobilden.
Jag har en CD med Ben Webster och Gerry Mulligan, där dom i vissa låtar panorerat ut dom rejält åt varsitt håll.
Härligt när man hör det vibrerande flåset från en nära sax i högtalaren!(låter nästan lite perverst :))
Fint det här Roffe! Ha en fin jul- och nyårshelg du också!
/Asti
Roffe H:
--- Citat från: Asti skrivet 18.12.2012, 18:42:31 ---Sköna saxtoner igen här! Lugn, soft låt som faller mig i smaken.
Gillar bäst när du spelar försiktigt och lite "trevande" och liksom ibland mest antyder vissa toner.
Tror att du kunde sära på saxofonerna lite i stereobilden.
Jag har en CD med Ben Webster och Gerry Mulligan, där dom i vissa låtar panorerat ut dom rejält åt varsitt håll.
Härligt när man hör det vibrerande flåset från en nära sax i högtalaren!(låter nästan lite perverst :))
Fint det här Roffe! Ha en fin jul- och nyårshelg du också!
/Asti
--- Slut citat ---
Kul att du gillar liret Asti. Ska prova att sära på saxarna (lite ekivokt lät detta), :wacko: men man är nog lite pärvärst, visst är det härligt med saxflås, en som verkligen kan är ju Webster och i viss mån även Mulligan.
/Roffe H :D
tigersoul:
Instämmer sära lite försiktigt på saxarna, annars är det lika smekande mjukt o skönt som alltid o man blir nästan lite k...ärleksfylld ;)
MaxB:
Lite som julen i retrospektiv, vi sitter här i läderfåtöljerna lyssnar och minns julen, typ...
Vackert och nära!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida