Forum > Färdiga produktioner
1up-Julkalenderprojekt 2012 - Lucka 17/24
1up:
Det var några år sedan sist, nu är det dags igen. Julkalender projektet 2012 är nu på home-stretch.
Spröd julballad någon? 1up på sång. Prövar puffskydd och eq bottom roll-off. Kär basröst drar man ogärna av. De-esser får tyvärr bli till nästa låt med sång. Sssorry!
24 låtar blir det totalt, en publiceras per dag från 1:a till 24:e December.
Tack för titten och håll utkik efter fler låtar i mycket växlande genres.
tigersoul:
"hett" tips: voxformer, EQ, de-ess, compressor m.m allt i ett allt låter kanon, snabbt o enkelt, går inte att "inte hinna" med den :P
Strängarna (?) för låga, o du ska definitivt inte plocka in mer sångbotten än så här o vocals lite heta nivåer kanske.
Slänger ur mig några snabbgrejor sådär bara vet det är korta o snabbt producerade låtar men man kan ju alltid plocka med sig något ändå ;)
1up:
--- Citat från: tigersoul skrivet 18.12.2012, 00:01:14 ---"hett" tips: voxformer, EQ, de-ess, compressor m.m allt i ett allt låter kanon, snabbt o enkelt, går inte att "inte hinna" med den :P
Strängarna (?) för låga, o du ska definitivt inte plocka in mer sångbotten än så här o vocals lite heta nivåer kanske.
Slänger ur mig några snabbgrejor sådär bara vet det är korta o snabbt producerade låtar men man kan ju alltid plocka med sig något ändå ;)
--- Slut citat ---
Var väl 10-12 år sedan jag använde comp, eq, de-esser osv. första gången. Men nu spelar jag sällan in sång. Stråkarna är gömda. Låten skulle må bra av lite fyllighet stråkmässigt. Och nog lite skir topp.
Tack för supersnabb kommentar. :)
tigersoul:
--- Citat från: 1up skrivet 18.12.2012, 00:21:31 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 18.12.2012, 00:01:14 ---"hett" tips: voxformer, EQ, de-ess, compressor m.m allt i ett allt låter kanon, snabbt o enkelt, går inte att "inte hinna" med den :P
--- Slut citat ---
Var väl 10-12 år sedan jag använde comp, eq, de-esser osv. första gången. Men nu spelar jag sällan in sång. Stråkarna är gömda. Låten skulle må bra av lite fyllighet stråkmässigt. Och nog lite skir topp.
Tack för supersnabb kommentar. :)
--- Slut citat ---
Drar snabbare än pistolmännen höhö :P
Jag älskar voxformer just för enkelheten, man måste fortf ha samma kunskap men man sitter inte 5 minuter o lägger upp inställningar för pluggar utan snarare 20 sekunder, älskar den lille jäveln :P
Jocke:
Det är på ett sätt jäkla ambitiöst att kläcka en låt om dagen - för du började väl inte julförberedelserna i somras? ;-)
För några år sedan höll jag på med endagsprojekt ett tag - det kunde bli hur galet som helst... :rolleyes: en del blev så skapligt att jag funderat på att ta fram vissa partier och jobba vidare med. Det här med att ha snäva tidsramar kan vara förlamande för kreativiteten men kan också släppa loss den för man vet ju att produktionen inte blir "master-class" på en dag... ;-) Mycket av det du lagt upp i julkalendern är absolut värt att ägna lite mer tid åt! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida