Forum > Demolåtar

Tigersoul - Den svårfångade friden (en julevisa) - FULSLASK

<< < (2/3) > >>

Roffe H:
Om det fortfarande finns tid för julmolnet tycker jag absolut denna ska vara med där(även om den kanske inte är riktigt klar). Den skulle pryda. Finurligt med LP-knastret, texten är ju suveränt bra och den ljuva kören förstärker på något sätt ironin.
Bra låt, hatten av!  :D :D :D

/Roffe H

tigersoul:

--- Citat från: Roffe H skrivet 18.12.2012, 17:33:21 ---Om det fortfarande finns tid för julmolnet tycker jag absolut denna ska vara med där(även om den kanske inte är riktigt klar). Den skulle pryda. Finurligt med LP-knastret, texten är ju suveränt bra och den ljuva kören förstärker på något sätt ironin.
Bra låt, hatten av!  :D :D :D

/Roffe H

--- Slut citat ---

Det är väl sista dagen imorrn egentligen o Girly tyckte som du, att den skall upp även om den inte är klar men jag är inte så förtjust i att skylta med halvfärdiga alster så jag vetti tusan där. Vad säger ni andra? Kan vi få en röstning här, med eller inte med :P

cykeln:
Bra tycker jag!
Julkänslan finns där
Bra text
Eftesom det snart är jul får man ju önska
En ljus stämma läggs på på nanana-partierna
Den andra versen i versparen skulle jag vilja ha en uppgång i - typ F G Em Am, F G Am, G - för att få lite mer variation
En liten mjuk gitarrslinga som smyger in efter några verser
ja, det var det hele  :D
God Jul!

---
ps
Jo det var så sant - texten påminner lite om en jullåt jag gjorde till den första julskivan - Juljäkt Råder
ds

tigersoul:

--- Citat från: cykeln skrivet 18.12.2012, 20:28:10 ---Bra tycker jag!
Julkänslan finns där
Bra text
Eftesom det snart är jul får man ju önska
En ljus stämma läggs på på nanana-partierna
Den andra versen i versparen skulle jag vilja ha en uppgång i - typ F G Em Am, F G Am, G - för att få lite mer variation
En liten mjuk gitarrslinga som smyger in efter några verser
ja, det var det hele  :D
God Jul!

---
ps
Jo det var så sant - texten påminner lite om en jullåt jag gjorde till den första julskivan - Juljäkt Råder
ds

--- Slut citat ---

Haha Cykeln jag tänkte faktiskt p ådig när jag skrev låten i bemärkelsen "det här känns som ett tema som mkt väl skulle kunna komma från denne herrn" ;) Bra förslag, jag kommer inte hinna klart den till imorrn så jag ska inte ens försöka men man kanske pillar me dden ändå här vad det lider i mellandagarna el ngt :P

equality:
Bra text, bra framfört. Låter lite grötigt med körerna men tanken bra liksom klockorna.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion