Kontrollrummet

equality - Why don't you love me (punkpop - klar?)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
??! Är det här du?  :o B)

Låten kräver ett par lyssningar innan man förstår den fullt ut, och den lockar till en till lyssning. Är imponerad över hur bra du trakterar leadsång och sologitarrer på denna. Visste inte att du trakterade de stilarna. Trummorna gillar jag inte helt ut, det låter lite rörigt på verserna.

Soundet är för dämpat och trasigt för min smak. Mycket som trängs i mellanregistret, och elbasen är inte så markant. Skulle vilja ha mindre dist på kompguran.

Kul att höra något så totalt annorlunda från dig, det var oväntat. Jag hade nog nästan gissat att pxm hade haft något finger med här.
DON'T PANIC


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
??! Är det här du?  :o B)

Låten kräver ett par lyssningar innan man förstår den fullt ut, och den lockar till en till lyssning. Är imponerad över hur bra du trakterar leadsång och sologitarrer på denna. Visste inte att du trakterade de stilarna. Trummorna gillar jag inte helt ut, det låter lite rörigt på verserna.

Soundet är för dämpat och trasigt för min smak. Mycket som trängs i mellanregistret, och elbasen är inte så markant. Skulle vilja ha mindre dist på kompguran.

Kul att höra något så totalt annorlunda från dig, det var oväntat. Jag hade nog nästan gissat att pxm hade haft något finger med här.

Nä jag tror inte det är Micke jag har hört den här dängan på ett utländskt forum också :D

Du fick till det bra med sticket det blev nästan en helt annan låt - allt för det bättre.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Håkan: Tack för ditt öra och du har rätt. Baskaggen hamrar ibland på närmast ett okontrollerat sätt. Försökt rensa i detta och det behövs nog i sticket också (inte hunnit).
Rattlet:  :D Jo men lite rockigare grejor har jag väl gjort tidigare(?) Kul att testa annat. Trummorna som sagt... alltid samma problem. Pxm har nog inspirerat här. Svårt att komma från trängseln i mellanregistret. Tog ju med lite körer och någon effekt men vill nog så gott det går hålla denna på garagenivå. Höjde basen något men gitarrdisten har jag svårt att avvara  :P
Thnx!
Eddi: Aj, aj man kan inte smyga omkring obemärkt ens på internet.  :D Kul att du gillade sticket. Tack!

Taktslakt av några onödiga mellanrum för att förhoppningsvis hålla energin (om någon) uppe.
« Senast ändrad: 15.01.2013, 11:13:44 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Nice!  Ovanlig Eq-komposition men väldigt bra!  Får också brittiska 80tals-vibbar typ Wedding Present, Smiths o.s.v. 
Mina synpunkter överensstämmer med Wernis: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=32588.msg234381#msg234381:) 

Bra jobbat Eq!  /fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Det här låter väldigt annorlunda än vad jag påminner mig från första lyssningen... tycker det är en riktigt bra låt som kanske förtjänar lite mer omsorg i mixen! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Nice!  Ovanlig Eq-komposition men väldigt bra!  Får också brittiska 80tals-vibbar typ Wedding Present, Smiths o.s.v. 
Mina synpunkter överensstämmer med Wernis: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=32588.msg234381#msg234381:) 

Bra jobbat Eq!  /fuzz

Tack Fuzzen! Dina ord värmer som en sommarvind från Kanarieöarna nu när Kung Bore kopplat greppet igen. Småkämpat med den här på kvällarna och tycker väl att den har tweakats in i rätt fålla. Låten är ju en hybrid egentligen mellan pop och punk och det kanske inte passar i alla lägen. Smiths gillar jag ju. Får kolla in Wedding Present.

Det här låter väldigt annorlunda än vad jag påminner mig från första lyssningen... tycker det är en riktigt bra låt som kanske förtjänar lite mer omsorg i mixen! :)

Tusen tack Jocke! Ägnat mig åt mixen som sagt och kompaktat låten för den inte skall tappa energi (if any). Det kanske blev för tight mellan låtavsnitten? Tusen tack för många bra synpunkter på denna. Nu släpper jag den. Kanske kan locka bättre sångare och musiker i o m "hybridtekniken" här?  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Vore intressant med nån kommentar om senaste mixen innan jag helt släpper denna?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 638
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Du har byggt på den lite sedan jag lyssnade sist!
Tycker att den distade gitarren är lite för stark gentemot sången!
Refrängen är skön och snyggt med bakgrundssången där!
I sticket har jag lite svårt att hänga med i harmonierna...beror kanske på
att basen inte ligger så mycket på grundtonerna och gitarren plockar..?
Gitarrsolot funkar bra tycker jag!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack Asti för snabbt svar på min vädjan! Nja, i sticket blev basen lite plottrig, inledde det med basgången först i en tidigare version. Lite balansgång mellan att inte tappa energi med ett intro till sticket och att spela enklare. Skall se över detta liksom nivån på kompgitarrerna. Bra feedback! Tack igen.   :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Nu har jag förenklat basen i större delen av sticket och dragit ner lite på distkompgurorna. Puh!  :D
Dragit den här i långbänk väl länge nu och tack alla som orkat följa den och igen till Asti för att jag fick låna dina öron återigen på slutet.  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 638
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Nu förstod jag sticket!  :)
Kan inte avgöra om distkompgurorna är lägre, men jag hör sången tydligare nu!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Jag tycker att det låter balanserat och bra nu (eller så har öronen vant sig efter ett par lyssningar).  Gitarrljudet är riktigt schysst på sologuran speciellt.
Det enda som låter skumt är trummorna från första början.  Det låter som om gitarristen börjar med introt innan trummisen är på plats och denne får kuta som fasen för att hinna fram men hinner preciiis!  :) 

Apropå the Wedding Present har dom rätt nyligen gjort "come back" med en ny platta. http://open.spotify.com/album/3HikdWcjLbQr9mSMO4JBTb 
Helt ok album där andra låten är en höjdare.       /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Ännu intressantare arr, visst är bastämman annorlunda på refrängen? Mixen känns mer balanserad. Men för lite topp tycker jag, låter lite som man lyssnar på ett kassettband som har tappat stinget. Vill vrida på diskantratten för att kompensera...
DON'T PANIC


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Nu förstod jag sticket!  :)
Kan inte avgöra om distkompgurorna är lägre, men jag hör sången tydligare nu!
/Asti
Tack för återhörande med ditt säkra öra.  :wub: Kul att sticket förstods. Har man lyssnat hundra miljoner ggr tappar man totalt förmågan för hur andra uppfattar saker och ting.
Fuzzbub: Jo den där trummisen får jag ta ett snack  med. Han är otaktsam och tidsoptimist.  :) Förstår hur du menar men jag har knappt spelat i band så jag vet ju inte. Skall se övr detta. Kul att du gillar solo guran. Tyckte nån timinggrej där inte var 1000 och förhoppningsvis korrigerat nu. Lyssnade på Wedding Present och den fina låten You Jane. Förstår referenserna. Kul! Tack!
Rattlesnake: Jag har inte ändrat tonerna på basen, däremot filat lite på dess ljud och på nivåerna. Kanske är det som hörs. I sticket är basen ändrad däremot på astis inrådan. Kul att det verkar intressant. Inte kan det väl låta kassett väl?? :P  Jag lade inte på en rörsimulator på mastern i förra mixen men den finns där nu. Tycker den ger lite topp utan säkert veta.
Tusen tack, guld värt.  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves