Forum > Färdiga produktioner

1up-Julkalenderprojekt 2012 - Lucka 16/24 (feat. Dividend!)

<< < (2/2)

tigersoul:

--- Citat från: 1up skrivet 17.12.2012, 19:48:26 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 17.12.2012, 12:33:13 ---Nu är ju det här 24 låtar på 24 dagar så man får ju kommentera efter det o för att vara låten för dagen är den bra!  :wub:

Med det sagt, first line of suggestions: puffig sång, för mkt reverb, kolla över nivåer lite o skär i basen på sången.

--- Slut citat ---

Puffskyddet verkar inte funka close distance till micen. Tack för tipsen.

Idag blir det troligen sång igen så alla kan hålla i sig.

--- Slut citat ---

Puffskydd behöver ha lite luft mellan skydd o mick för att hinna sprida ut puffarna. Jag har mitt montera på bristningsgränsen vad gäller att vara för nära, bara 4cm någonstans det funkar oftast men inte alltid, skulle nog rekommendera 6cm iaf men jag sjunger gärna mjukt o intimt o vill därför vara nära, fast, jag har börjat dra ned medhörningen o kruta på mer på sistone så jag borde nog fixa det där :P

Roffe H:
Nu fick du med lite snö i sången, även om det var "längtan som föll som snö". Tummen upp och hatten av. Snyggt, och fin sång!  :D
/Roffe H

1up:

--- Citat från: tigersoul skrivet 17.12.2012, 22:04:42 ---
--- Citat från: 1up skrivet 17.12.2012, 19:48:26 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 17.12.2012, 12:33:13 ---Nu är ju det här 24 låtar på 24 dagar så man får ju kommentera efter det o för att vara låten för dagen är den bra!  :wub:

Med det sagt, first line of suggestions: puffig sång, för mkt reverb, kolla över nivåer lite o skär i basen på sången.

--- Slut citat ---

Puffskyddet verkar inte funka close distance till micen. Tack för tipsen.

Idag blir det troligen sång igen så alla kan hålla i sig.

--- Slut citat ---

Puffskydd behöver ha lite luft mellan skydd o mick för att hinna sprida ut puffarna. Jag har mitt montera på bristningsgränsen vad gäller att vara för nära, bara 4cm någonstans det funkar oftast men inte alltid, skulle nog rekommendera 6cm iaf men jag sjunger gärna mjukt o intimt o vill därför vara nära, fast, jag har börjat dra ned medhörningen o kruta på mer på sistone så jag borde nog fixa det där :P

--- Slut citat ---

Skyddet är dubbelt "nylon", får pröva sig fram vad som funkar OK. Sjunger också gärna nära och äter gärna micen. :)

1up:

--- Citat från: Roffe H skrivet 17.12.2012, 22:36:48 ---Nu fick du med lite snö i sången, även om det var "längtan som föll som snö". Tummen upp och hatten av. Snyggt, och fin sång!  :D
/Roffe H

--- Slut citat ---

Uppmärksamt. :)

Tanken att väva in lite jul. Så även i dagens(!)

Tack Mr. R!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion