Tack igen alla

Kommer inte göra om denna "snart" men kanske jobbar igen med arret i framtiden, så alla tipsen ar välkomna

Vilsamt och skönt - fint. Men det är några ljud i början som stör. Tycker oxå att sista ljudet ska väck. Några knäpp stör oxå min lyssning tex vid 1.04 å 1.09
...knäpparna fick vara i det annars oambitiösa sammanhanget

Fint. mjukt och vilsamt.
Vid några tillfällen tycker jag melodin spelas lite för "statiskt"/stelt
och innan mellanspelet låter det som om något inte stämmer mellan harmonierna och melodin?
Mellanspelet är fint men lite för långt - stegra gärna upp det med lite högre drums/lock
och lägg på en elgura som spelar melodin över kören
Det var mina julflingor
...mmmnja ville hålla ner arret lite... Statiskt av dold-metronom-noja vid tillfället
Sista ljudet väck som Gurano också skrev, det vidhåller jag.
I den första delen trodde jag det fans någon subtil bas, som hänger kvar längre än jag trodde gitarrernas bassträngar kunde göra. Jag gillar det smakfulla reultatet!
Enna tjöt om rasslet

Resonans gör basen tror jag...
Har lite svårt för den där fuskkören, men jättefin tolkning i övrigt.
Kanske recitera texten hade funkat istället, där på slutet? 
...you take what you got

Recitera... hmm... Samplad J.Kulle? "...å var faaaen ar mina tofffflor???

"
Snyggt spelat och bra mix tycker jag!
Tycker nog som andra här att mellanspelet är lite långt och att "julbjällran" i slutet ska bort.
Nylonsträngat kan vara riktigt snyggt och det är inte så ofta man hör det nuförtiden i "populärverk".
Rune Gustafsson var ju en som gärna använde det...
Fin tolkning av en fin jullåt!
/Asti
Rune...

Skulle inte låtit mellanspelet gå varvet runt...

"One fret to far" eller vad filmen nu hette...
Mmm, en av de bästa jullåtar som skrivits. Hög klass på produktionen, det hörs att det är gjort av någon som kan sina saker, så jag blir lite överraskad över knäppen vid 1:04 och 1.09 och några lite senare fått slinka igenom.
Läckert gitarrspel, och ett konststycke i sig att få nylonacke att låta så levande. Blir så lätt burkig och klanglös i inspelad form.
Gillar väl kanske inte tolkningen till 100%. Ackordföljden vid "och då vet man att..." tycker jag om i original, inte här. Och kören låter rätt illa. Första tonen tror man den är äkta, men... Inga true legatos där om man säger så. Men du kanske vill att det ska låta så.
Har inga direkta önskemål om fler instrument. Tycker det räcker som det är faktiskt.
...får skylla på tidsbrist angående knäppar och sisådär-harmisar

Tack ytterligare en gång för kommentarerna!

Nästa stycke på väg upp