Forum > Färdiga produktioner
Litet julbidrag #1 från HasseFX - Det strålar en stjärna
HasseFX:
LÅTNAMN: Det strålar en stjärna
ARTIST/GRUPP: HasseFX
GENRE: Akustisk julmusik
LÅTLÄNGD: 2:58 min
KOMPOSITÖR: Ruben Liljefors
PRODUCENT:HasseFX
EV. MEDVERKANDE: HasseFX
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
Nyss hemkommen från några veckor på varmare breddgrader så kastas man rakt in i juleriet.
Här är ett arr för nylonsträngad(e) gitarr(er) på en av våra vackraste julvisor, tillverkad 2009.
Kommer ett par till innan jul :)
MaxB:
Är det fyra instrument den första delen (fram till 1.20) eller mer eller mindre?
Är trumman på slutet en reverberad cajon?
Det sista ljudet vid 2.50 tycker jag är onödigt, eftersom det är sån frid på allt i inspelningen och så borde det förbli, ända till slutet.
Hur tänkte du med det ljudet?
Skönt spelat och mixat!
Roffe H:
Vackert! Snygga gitarrer och smakfull kör...mycket stämningsfullt, God Jul!
Roffe H :)
HasseFX:
Tack MaxB och Roffe för kommentarer! ^_^
--- Citat från: MaxB skrivet 15.12.2012, 11:18:44 ---Är det fyra instrument den första delen (fram till 1.20) eller mer eller mindre?
--- Slut citat ---
Tre gitarrer, melodi + komp vänster och komp höger, från 1.20 är det 6 gitarrer :rolleyes:
--- Citat från: MaxB skrivet 15.12.2012, 11:18:44 ---Är trumman på slutet en reverberad cajon?
--- Slut citat ---
Närapå :) Det är ett reverbrerat tumtrummat gitarrlock.
--- Citat från: MaxB skrivet 15.12.2012, 11:18:44 ---Det sista ljudet vid 2.50 tycker jag är onödigt, eftersom det är sån frid på allt i inspelningen och så borde det förbli, ända till slutet.
Hur tänkte du med det ljudet?
--- Slut citat ---
:P Idén var typ när man är trött och "driftar", för att vakna upp lite brutalt av "något"... :wacko:
Gurano:
Vilsamt och skönt - fint. Men det är några ljud i början som stör. Tycker oxå att sista ljudet ska väck. Några knäpp stör oxå min lyssning tex vid 1.04 å 1.09
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida