Forum > Demolåtar

Gurano & Girly - The devils workshop

(1/5) > >>

Gurano:
Hej
Här kommer en liten popdänga som vi gjort. Vi tar gärna emot tankar på stort och smått så att vi kan få det bättre.

/Göran

Texten
I took a little time to sit down and relax
But then this mind of mine get time for looking back
It’s just like they say ‘the idle mind is the devils workshop’
I need to keep myself busy and I know

If you were here
You would feed me lies
Don’t come here
I don’t need your lies

Some days I have this feeling that it was all a waste of time
Some nights I have this longing to hear you say that you are mine
I torture myself there is no peace for the wicked
I would need to be saved from myself

If you were here…

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/The_devils_workshop20121216.mp3[/mp3]

tigersoul:
Det första jag tänker på i kritiken är att sången står o lirar i ett eget rum skilt från det andra, den känns väldigt avskild från helheten o varför ligger den off center? :P

Lite rörigt möjligen också när körspåret / andra vocals tar över.

Observera att jag noterar det här i lurar pga tiden på dygnet.

Annars var det en lite lagom skruvad kul dänga tycker jag! Har inget annat dåligt att säga egentligen, saknade kanske lite botten o lite lim, o texten saknar jag som alltid för att det är skoj o läsa igenom den, men annars blir det tummen i vädret ;)

Roffe H:
En mycket lite tanke kommer här. Gillar låten i stort, bra driv, sång och text.  :D Det första jag tänker på är att refrängen blir rörig, sången kommer bort. Vet inte riktigt vad det är som stör (gitarr eller...) men för mycket blir det. Detta "so far", får väl återkomma.
/Roffe H

Gurano:

--- Citat från: tigersoul skrivet 13.12.2012, 01:17:25 ---Det första jag tänker på i kritiken är att sången står o lirar i ett eget rum skilt från det andra, den känns väldigt avskild från helheten o varför ligger den off center? :P

Annars var det en lite lagom skruvad kul dänga tycker jag! Har inget annat dåligt att säga egentligen, saknade kanske lite botten o lite lim, o texten saknar jag som alltid för att det är skoj o läsa igenom den, men annars blir det tummen i vädret ;)

--- Slut citat ---
Jo du har nog lite rätt om sången. Den har mer reverb än resten av musiken - kanske därav olika rum? ska se över det!
men så farligt off center ligger den väl ändå inte - stör i alla fall inte mig :)
Annras kul att du gillar

--- Citat från: Roffe H skrivet 13.12.2012, 12:53:23 ---En mycket lite tanke kommer här. Gillar låten i stort, bra driv, sång och text.  :D Det första jag tänker på är att refrängen blir rörig, sången kommer bort. Vet inte riktigt vad det är som stör (gitarr eller...) men för mycket blir det. Detta "so far", får väl återkomma.
/Roffe H

--- Slut citat ---
Får nog ta och fundera på att du tycker att sången försvinner i reffen - kan inte jag höra ... ännu i alla fall :)
Möjligen upplevs kanske att reffen är lite rörig då jag samtidigt tuggar på guran - men tar jag bort den så blir det en annan slags refräng och det vill jag nog inte ?

Tack för era kommentarer
Gurano

Roffe H:

--- Citat från: Gurano skrivet 13.12.2012, 16:28:40 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 13.12.2012, 01:17:25 ---Det första jag tänker på i kritiken är att sången står o lirar i ett eget rum skilt från det andra, den känns väldigt avskild från helheten o varför ligger den off center? :P

--- Slut citat ---
Jo du har nog lite rätt om sången. Den har mer reverb än resten av musiken - kanske därav olika rum? ska se över det!
men så farligt off center ligger den väl ändå inte - stör i alla fall inte mig :)
Annras kul att du gillar

--- Citat från: Roffe H skrivet 13.12.2012, 12:53:23 ---En mycket lite tanke kommer här. Gillar låten i stort, bra driv, sång och text.  :D Det första jag tänker på är att refrängen blir rörig, sången kommer bort. Vet inte riktigt vad det är som stör (gitarr eller...) men för mycket blir det. Detta "so far", får väl återkomma.
/Roffe H

--- Slut citat ---
Får nog ta och fundera på att du tycker att sången försvinner i reffen - kan inte jag höra ... ännu i alla fall :)
Möjligen upplevs kanske att reffen är lite rörig då jag samtidigt tuggar på guran - men tar jag bort den så blir det en annan slags refräng och det vill jag nog inte ?

Tack för era kommentarer
Gurano

--- Slut citat ---

Kanske inte försvinner men lite rörigt tycker jag...men som jag sa:en mycket lite tanke, som man inte behöver bry sig om.
/Roffe H  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion