Forum > Demolåtar
Tigersoul - Walking roads to nowhere
MaxB:
Typiskt att Cykeln föreslår munspel :rolleyes: Råkar låten gå i E? :P
Bend tonerna så gott det går broder!
Hinner inte lyssna så noga nu men följer utvecklingen!
Girly:
Va bra med texten... saknade den vid lyssningen igår :)
Skitbra text, gillar särskilt bildspråket i verserna tre och fem.
Jag kan hålla med om att (lite) munspel skulle kunna funka bara de inte tar över.
Bra låt!
Lena
Jocke:
Intressant existensiell twist:
"And - what good is dying,
If it all would start again," B)
Musikaliskt saknar jag släpp... väntar hela låten på att den ska liksom "börja"... :blink: Tycker texten förtjänar rejält med glögg igår - du låter nästan för "vän" för dessa allvarsamma ord... Men på det stora hela känns det som mycket lovande och jag ser fram emot att få höra detta stycke utvecklas! :)
tigersoul:
--- Citat från: pxm skrivet 12.12.2012, 01:54:54 ---Det låter toppen, Tiger !!!!!
Ja, jag gillar den här. Sången är verkligen bra.
Den får texten att nå fram på ett shysst vis.
Imponerar...Tycker det är en av dina bättre...
Diggar, tycker valet av ljud och instrument är bra..
Men testa Cykeln´s råd..
Tar en till lyssning.. :)
Ha det bäst....
mvh
--- Slut citat ---
Tackar tackar, jo jag är ganska nöjd men det behövs nog en del slip ännu ;)
--- Citat från: Dividend skrivet 12.12.2012, 04:51:45 ---Nej, jag tycker att det saknas en ordentligt riffande kompgura. Den skulle t e x kunna komma in i refrängen och ha den där fjompguran bara i verserna. Då skulle det bli tyngre. :)
Annars tummen upp. Fin text. :)
--- Slut citat ---
- Det är ett bra förslag, som det är nu har jag ju bara loopat den första omgången så att säga, o det gäller väl låten i huvud taget just nu, det finns inga små finesser här o var direkt. Vilket osökt leder till:
--- Citat från: Jocke skrivet 12.12.2012, 11:47:44 ---Musikaliskt saknar jag släpp... väntar hela låten på att den ska liksom "börja"... :blink: Tycker texten förtjänar rejält med glögg igår - du låter nästan för "vän" för dessa allvarsamma ord... Men på det stora hela känns det som mycket lovande och jag ser fram emot att få höra detta stycke utvecklas! :)
--- Slut citat ---
- Vilket jag har funderat på, för visst känns det lite som att helvetet ska braka loss någonstans, men också som att så inte kommer ske, jag är lite splittrad. Tror den måste ligga o mogna några dagar nu. Tyvärr dricker jag varken glögg el whiskey så vetti fan hur jag ska få till den där spruckna rösten :P
--- Citat från: MaxB skrivet 12.12.2012, 08:03:47 ---Typiskt att Cykeln föreslår munspel :rolleyes: Råkar låten gå i E? :P
--- Slut citat ---
- *asg* SVAR JA!! E är lite av min hemmatonart these days, mina melodier ligger ofta bra där sångmässigt.
--- Citat från: Girly skrivet 12.12.2012, 10:12:39 ---Va bra med texten... saknade den vid lyssningen igår :)
Skitbra text, gillar särskilt bildspråket i verserna tre och fem.
Jag kan hålla med om att (lite) munspel skulle kunna funka bara de inte tar över.
Bra låt!
Lena
--- Slut citat ---
- Text är ALLTID trevligt att få se tycker jag, nog för folk sällan kommenterar (eller vill ha kommentarer?) på texten, men man vill gärna hänga med lite.
Munspel, kan det passa in kanske ja inte helt otänkbart, rejält kört genom en amp så!
--- Citera ---"And - what good is dying,
If it all would start again,"
--- Slut citat ---
- Ja visst vart det klyftigt ;)
Ska låta den här ligga o gosa lite nu några dagar tror jag o känna in vart den ska ta vägen, ska försöka få klart jullåten i tid under tiden.
Asti:
Ingen dum låt! Får lite vibbar av Moneybrother....
Några förslag på utökning av arret:
- Vid första instrumentalpartiet kommer ett akustiskt piano in.
- Vid andra instrumentalpartiet (ev efter det) kommer en plockande elgitarr in.
- Efter andra instr.partiet släpp pukorna och gå över till ride på trummorna.
Stegra låten med mer tryck i sång (ev gå upp en oktav om det inte blir för högt)
Öka intensiteten i kompet generellt i slutdelen.
- Dubblera elgitarren i instrumentalpartiet och panorera ut åt olika håll för att få den lite fylligare...
Något åt det hållet hade jag nog gjort.
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida