Kontrollrummet

1up-Julkalenderprojekt 2012 - Lucka 6/24

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Det var några år sedan sist, nu är det dags igen. Julkalender projektet 2012 har just börjat.

Nybyggar-country med electrotouché!

24 låtar blir det totalt, en publiceras per dag från 1:a till 24:e December.

Tack för titten och håll utkik efter fler låtar i mycket växlande genres.


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jag var lite orolig om du skulle hinna idag !! :D
Spännande klang,men kanske lite händelsefattigt/långdraget ??
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Jag var lite orolig om du skulle hinna idag !! :D
Spännande klang,men kanske lite händelsefattigt/långdraget ??


hehe det är en viss utmaning att skapa en Lat om dagen! Less is more kan vara en poäng. Tanken igår var att göra en repetitiv sak.
Vad tycke panelen, gör den sig bättre i kort verre?

Tack för lyssning.


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
EN låt om dagen, skulle jag inte våga mig på. Så fort jag försöker forcera så blir det mest skit hehe!

Det här var ju lite annorlunda dock, experimentiellt o kul, är inte helt förtjust i "brus-ljudet" dock. Kanske något seg o händelselös, men man kan ju inte ställa så stora krav när det ska göras en låt om dagen *skrattar*
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Det här är absolut kul! :) Hoffmeistro meets Rednex typ instrumentalt!  :lol: Stör mig inte precis på att det skulle vara enformigt. Tycker att ett längre suggestivt tema, som här, liksom vaggar in en i en känsla på ett behagligt sätt som inte finns i "mallbaserad" nutidsmusik.
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
EN låt om dagen, skulle jag inte våga mig på. Så fort jag försöker forcera så blir det mest skit hehe!

Det här var ju lite annorlunda dock, experimentiellt o kul, är inte helt förtjust i "brus-ljudet" dock. Kanske något seg o händelselös, men man kan ju inte ställa så stora krav när det ska göras en låt om dagen *skrattar*

Japp, en om da'n. Ibland funkar det att "ge upp" ta ett glas vatten och rätt vad det är dyker en slinga eller hook upp. Ofta räcker det att bara släppa handen från klaviaturen och tänka på annat för att musiken ska dyka upp.

Brus och knastereffekterna var roliga att peta in i låten. Kanske något lägre nivå passar bättre på just bruset.

Tack för inputs och lyssningen.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Det här är absolut kul! :) Hoffmeistro meets Rednex typ instrumentalt!  :lol: Stör mig inte precis på att det skulle vara enformigt. Tycker att ett längre suggestivt tema, som här, liksom vaggar in en i en känsla på ett behagligt sätt som inte finns i "mallbaserad" nutidsmusik.

Roligt det gillas. Ett tematiskt stycke med bilder av en nybyggarstad (Deadwood) låg till grund för denna. Skapa atmosfär och stämning mer än att bara vara en låt.

Tackar för lyssning och komment. :)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Snygga instrument och klanger, lite enformigt... vilket är förståeligt med tanke på kvantiteten.
Jobba på... :) Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Snygga instrument och klanger, lite enformigt... vilket är förståeligt med tanke på kvantiteten.
Jobba på... :) Roffe H


Är en viss begränsning i material där för omfattningen tidsmässigt.

Det kommer något nytt senare ikväll vad det lider. :)