Kontrollrummet

Är Soundcloud jäkligt struligt eller är det något fel på mig?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Börjar bli jäkligt trött på att försöka få upp något till Soundcloud. Om det inte strular vid "transcoding" så får jag besked om att det är "too hot for us"... Jag vet att man bara kan ha 10 aktiva låtar på "free" men att betala för mer skulle aldrig falla mig in om det inte funkar bättre... :( Har nog försökt få upp något 25 gånger senaste veckorna och det blir bara knas... provat olika webläsare, olika datorer, uppdaterat tillägg osv för att försöka få kläm på det... Verkar som att uppladdning bearbetning liksom avstannar eller iaf går långsammare om man lägger Soundcloud i bakgrunden så jag har provat att låta det ligga uppe men icke - inget hjälper... :(  Har läst en del på nätet men blir faktiskt inte ett jäkla dugg klokare för det...  Någon av er andra som har genomlidit detta och kommit på en lösning?
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Funkat bra för mig. Har visserligen bara tre låtar på SC men det har varit problemfritt att skicka upp MP3 och 16bit wav. PC + Firefox.
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag har inte haft problem att lägga dit musik via mp3:or.

Men jag visste inte hur man skapar en länk på kr med snygga vågformer.
Men nu ser jag att det finns knappar att trycka på då man skriver ett
inlägg, här ovanför för att få till det. Röda fina knappar...
Kodstycke: [Välj]
[soundcloud][/soundcloud]
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad deadbeat

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 87
    • Visa profil
Även här har det alltid funkat bra med Soundcloud. Jag lägger upp nytt relativt ofta.
Du kanske kan testa att skicka upp filen i nåt annat format? Eller koda den annorlunda innan du skickar upp den till SC?


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Har du deras nya Beta ? Tror den strular något. Sen har jag upptäckt att det blir annorlunda med olika browsers och Mac o PC. Byt browser det kanske hjälper :unsure:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Jag har inte haft några egentliga problem tidigare. Kört med olika PC och Firefox. Provade att ladda upp med Chrome men det knasade också... Har inte haft några problem att länka här, max... nu kommer jag inte så långt... :(

Deadbeat: Jag använder samma lame codec som jag gjort länge... kanske skulle kolla uppgraderingar eller prova andra codecs/format?

Jag noterade att SC hade ny look igår, Eddi... men de flesta bakomliggande sidor var de gamla vanliga...^^

Har svårt att få in i min skalle att det skulle vara så förbannat besvärligt... inga vettiga felmeddelande får man heller!  :(
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad deadbeat

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 87
    • Visa profil
Deadbeat: Jag använder samma lame codec som jag gjort länge... kanske skulle kolla uppgraderingar eller prova andra codecs/format?
Har svårt att få in i min skalle att det skulle vara så förbannat besvärligt... inga vettiga felmeddelande får man heller!  :(
Nä, det verkar onekligen konstigt! Testa att ladda upp filen som wav!


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Deadbeat: Jag använder samma lame codec som jag gjort länge... kanske skulle kolla uppgraderingar eller prova andra codecs/format?
Har svårt att få in i min skalle att det skulle vara så förbannat besvärligt... inga vettiga felmeddelande får man heller!  :(
Nä, det verkar onekligen konstigt! Testa att ladda upp filen som wav!

Här på landet kan jag inte få över 2Mbit... det kommer ju att ta en dag eller så... ;-)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Har inte heller haft bekymmer. 10 låtar är inte gränsen, utan 2 timmar oavsett format i gratisvarianten senast jag kollade. Sorry, kan nog inte hjälpa till.


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
2 timmar klarar jag mig länge med... :) Ska prova de tips jag fått av er - tack! :) Särskilt annan codec tror jag skulle kunna vara en möjlig lösning.^^
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Har också läst en del på nätet och måste nog erkänna att jag förstått det mesta, men kanske inte allt!
Lösningen tror jag ligger i att försöka läsa långsamt och fundera lite extra på varje ord.
Förekommer svåra ord kan man använda t.ex Wikipedia eller fråga sina närmsta vänner.
Om man blivit klokare är nog lättare för omgivningen att bedöma än att försöka avgöra det själv...
Är du till åren kommen kan det vara en förklaring.
/Asti t.f. psykolog
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Har också läst en del på nätet och måste nog erkänna att jag förstått det mesta, men kanske inte allt!
Lösningen tror jag ligger i att försöka läsa långsamt och fundera lite extra på varje ord.
Förekommer svåra ord kan man använda t.ex Wikipedia eller fråga sina närmsta vänner.
Om man blivit klokare är nog lättare för omgivningen att bedöma än att försöka avgöra det själv...
Är du till åren kommen kan det vara en förklaring.
/Asti t.f. psykolog

Åh... en terapeut skyndar till min räddning - precis vad jag behöver! ;-) Skillnaden mellan en akustikbehandlad studio och madrasserad cell börjar kännas väldigt liten...  :huh:  :rolleyes:  Kan läsa så långsamt att jag närmast mediterar över ett ord... Vilket ord tycker du jag ska börja med?  B)

/Jocke t.f. patient  :lol:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Har också läst en del på nätet och måste nog erkänna att jag förstått det mesta, men kanske inte allt!
Lösningen tror jag ligger i att försöka läsa långsamt och fundera lite extra på varje ord.
Förekommer svåra ord kan man använda t.ex Wikipedia eller fråga sina närmsta vänner.
Om man blivit klokare är nog lättare för omgivningen att bedöma än att försöka avgöra det själv...
Är du till åren kommen kan det vara en förklaring.
/Asti t.f. psykolog

Åh... en terapeut skyndar till min räddning - precis vad jag behöver! ;-) Skillnaden mellan en akustikbehandlad studio och madrasserad cell börjar kännas väldigt liten...  :huh:  :rolleyes:  Kan läsa så långsamt att jag närmast mediterar över ett ord... Vilket ord tycker du jag ska börja med?  B)

/Jocke t.f. patient  :lol:
Ljudmoln.
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Har också läst en del på nätet och måste nog erkänna att jag förstått det mesta, men kanske inte allt!
Lösningen tror jag ligger i att försöka läsa långsamt och fundera lite extra på varje ord.
Förekommer svåra ord kan man använda t.ex Wikipedia eller fråga sina närmsta vänner.
Om man blivit klokare är nog lättare för omgivningen att bedöma än att försöka avgöra det själv...
Är du till åren kommen kan det vara en förklaring.
/Asti t.f. psykolog

Åh... en terapeut skyndar till min räddning - precis vad jag behöver! ;-) Skillnaden mellan en akustikbehandlad studio och madrasserad cell börjar kännas väldigt liten...  :huh:  :rolleyes:  Kan läsa så långsamt att jag närmast mediterar över ett ord... Vilket ord tycker du jag ska börja med?  B)

/Jocke t.f. patient  :lol:
Ljudmoln.

Du har använt Google översätt va?  :rolleyes:  :lol:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Dom uppgraderade sin sajt för ett tag sedan. Otroligt buggigt även för mig numera. Testat "alla" browsers. Samt både Windows och Mac.

Urk.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hittade en supporttråd om detta. Om man inte gör några ändringar och inte trycker på Save medans uppladdning pågår så funkar det bättre. Även för mig. Samt tar en i taget.


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Hittade en supporttråd om detta. Om man inte gör några ändringar och inte trycker på Save medans uppladdning pågår så funkar det bättre. Även för mig. Samt tar en i taget.

Trodde jag svarat på ditt förra inlägg men men... Ja, jag har testat olika browsers men har inga planer på att skaffa en Mac enbart för att få detta att funka...  Den där supporttråden tror jag faktiskt att jag har läst. Jag har allt väntat på att trycka på "Save" innan linjen blivit orange men inte kommit så långt innan det blivit fel... en 50 gånger eller så!^^

De senaste gångerna har det faktiskt gått bra från en W7-PC (XP har jag inte testat igen men ingen av dem klarade en uppladdning förra veckan...) Vad har då hänt? Soundcloud har gjort någon uppgradering i sin ände även om man kommer åt den tidigare "looken" när man kommer lite längre in... Firefox har kommit med en ny version som kanske kan ha betydelse även om det gick åt skogen med både Explorer och Chrome tidigare (har inte provat om de funkar nu) och jag kodar MP3 med Cubase egen Codec i stället för Foobar eller Lame...

Så jag är inte alls säker på varför det funkar nu - är bara glad att det gör det! :)

Tack för ditt engagemang! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
...  har inga planer på att skaffa en Mac enbart för att få detta att funka... 

Det har nog inte med Mac att göra. Bara lustig programmering i deras ände. Om jag får gissa.


Gött att det funkar i alla fall.  Det är ju trots allt ett klockrent  sätt att sprida låtar på tycker jag.


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Appropå krånglande SoundCloud, nya (?) webblayouten funka skitdåligt på mitt system Win XP + Firefox. Knappar och text dolda av klantig html kodning. Ok, tar väl upp SC sidan i min fräscha version 8 IE Explorer då'rå... "Sorry, you need to update your browser"  :blink:
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
...
Gött att det funkar i alla fall.  Det är ju trots allt ett klockrent  sätt att sprida låtar på tycker jag.

Ja, det är skönt att det är oberoende av spelar hos mottagaren! :)


Appropå krånglande SoundCloud, nya (?) webblayouten funka skitdåligt på mitt system Win XP + Firefox. Knappar och text dolda av klantig html kodning. Ok, tar väl upp SC sidan i min fräscha version 8 IE Explorer då'rå... "Sorry, you need to update your browser"  :blink:

När jag går in på "Your stats" hamnar jag i den gamla layouten och kan göra "allt" som förr - prova det!
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Tack, det funkade. Oops jag har fått en okänd "follower" på SC. En stalker alltså  :D
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tack, det funkade. Oops jag har fått en okänd "follower" på SC. En stalker alltså  :D

Ja - fy f*n... Folk är inte kloka nuförtiden... Man ska anmäla sånt där vet du!  :lol:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Othell

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
Tror att SC är i en övergångsperiod och att det krånglar lite då.
Stabiliserar sig nog snart.